شبکه خبری طلوع نیوز در حساب توئیتری خود از بازداشت دو عضو داعش در غرب کابل خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه خبری طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در خبری که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد دو عضو گروه داعش در غرب کابل بازداشت شدند. سپس نیروهای طالبان […]

شبکه خبری طلوع نیوز در حساب توئیتری خود از بازداشت دو عضو داعش در غرب کابل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه خبری طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در خبری که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد دو عضو گروه داعش در غرب کابل بازداشت شدند. سپس نیروهای طالبان در مخفیگاه این گروه واقع در حوزۀ هشتم امنیتی شهر کابل، عملیاتی انجام دادند که در نتیجه آن، شش عضو داعش کشته شدند.

وی در ادامه افزود که افراد کشته شده، در حمله‌های اخیر مسجد وزیر اکبرخان، مرکز آموزشی کاج و سایر جاهای مناطقی که غیر نظامیان هدف قرار گرفته شده بودند، دست داشتند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد تعداد جان باختگان انفجار تروریستی در یک مرکز آموزشی در کابل به ۳۵ نفر افزایش یافته است.

روز جمعه هشتم مهر ماه در پی انفجاری انتحاری که مرکز آموزشی “کاج” ویژه دختران در غرب کابل را هدف قرار داد ۳۵ تن کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.

این انفجار در نزدیکی ورودی مسجد منطقه وزیر اکبر خان در فاصله نه چندان دور از منطقه سبز رخ داد.

این منطقه بسیار امن پیش از بازگشت طالبان به قدرت در تابستان سال گذشته، نمایندگی‌های دیپلماتیک و نهادهای مهم بین‌المللی را در خود جای داده بود.