رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر میزان تولید سرم در کشور از ۱۱ به ۱۶ میلیون عدد رسیده است.رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر زمانی که تولید کفاف نیاز کشور را بدهد، واردات سرم را متوقف خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و […]

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر میزان تولید سرم در کشور از ۱۱ به ۱۶ میلیون عدد رسیده است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر زمانی که تولید کفاف نیاز کشور را بدهد، واردات سرم را متوقف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر تولید سرم در کشور از ۱۱ میلیون به ۱۶ میلیون عدد رسیده است و یک تولید کننده دیگر با ظرفیت سه میلیون سرم، حدودا یک ماه دیگر محصولاتش را وارد بازار خواهد کرد.

به گفته وی مجموع سرم‌های تولیدی در کشور به ۱۶ میلیون، سرم های وارداتی به ۶ میلیون و مجموع سرم‌ها به ۲۲ میلیون سرم رسیده است.

محمدی گفت: امیدواریم این میزان به ۲۵ میلیون عدد افزایش پیدا کند. با تغییر الگوی مصرف، شرایط متغیر خواهد شد. برای فصل تابستان همزمان با تولید، واردات سرم به کشور نیز انجام می‌شود. هر زمانی که تولید کفاف نیاز کشور را بدهد، واردات سرم را متوقف خواهیم کرد.

او بیان کرد: در حال حاضر برای تامین آنتی بیوتیک مورد نیاز کشور هیچ مشکلی نداریم و تولید به مقدار فراوان انجام می‌شود. در سال گذشته دچار کمبود شده بودیم که از طریق یک محموله وارداتی بخشی از کمبود در تولید را جبران کردیم.

محمدی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص یافته است و سازمان غذا و دارو پیشنهاد افزایش بودجه ۶۹ همتی به ۱۰۵ همت را داده؛ اما هنوز مصوب نشده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نوار تست قند خون در داروخانه‌ها موجود است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.