مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان اعلام کرد: ۱۱ کوهنورد مفقود شده در منطقه کلاترزان شناسایی و نجات یافتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پیام‌ جلالی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور مسئولان د استانداری برگزار شد، از تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودشده در استان خبر داد […]

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان اعلام کرد: ۱۱ کوهنورد مفقود شده در منطقه کلاترزان شناسایی و نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پیام‌ جلالی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که با حضور مسئولان د استانداری برگزار شد، از تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودشده در استان خبر داد و اظهار داشت:ظهر امروز گزارشی مبنی بر مفقودشدن ۱۱نفر در منطقه کلاترزان دریافت و بلافاصله واحد جست‌وجو هلال‌احمر دست به کار و تیم‌های عملیاتی و تخصصی به منطقه اعزام شد.
وی افزود: با تلاش ۵ساعته تیم امداد و نجات،راهداری و بخشداری کلاترزان تمامی ۱۱ نفر سالم پیدا و به پایین ارتقاعات و شهر شویشه منتقل شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با اشارهبه بارش سنگین برف و کولاک اخیر، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌‌شود که مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

وی خاطرنشان کرد: در ۷۲ساعت گذشته و با بروز برف و کولاک در استان بیش از ۱۸۰۰نفر از مسافران محورهای مواصلاتی استان کردستان توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده‌اند.
جلالی از تلاش‌های چند روز اخیر نیروهای سپاه، پلیس و راهداری تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم با همراهی یکدیگر بتوانیم این بحزان را پشت سر بگذاریم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان