افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی/ لزوم حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان خلاق و نوآور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان با اشاره به نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان، بر حمایت همه جانبه دولت از جوانان خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و نوآور زمینه ساز پویایی، تاکید نمود. به گزارش خبرنگار […]

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی/ لزوم حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان خلاق و نوآور

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان با اشاره به نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان، بر حمایت همه جانبه دولت از جوانان خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و نوآور زمینه ساز پویایی، تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیش از ظهر امروز ۲۵ مهرماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان، رئیس جهاد دانشگاهی، فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان و جمعی از مسئولان استانی، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی در سنندج، افتتاح شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های مختلف، به صورت چهره به چهره با مدیران هر یک از غرفه ها دیدار نمود و مدیران شرکت ها و کارشناسان مربوطه مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه و برای مرتفع نمودن مشکلات و تسهیل امور، خواستار مساعدت از ادارات ذی‌ربط و استانداری شدند.

در ادامه رشیدی پور، ضمن تشریح نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان، بر حمایت همه جانبه دولت از جوانان خلاق و شرکت های دانش بنیان نو آور و زمینه‌ساز پویایی، تأکید نمود و
دفتر یادبود نمایشگاه را امضاء کرد.

وی اظهار کرد: در اسرع وقت، در راستای بررسی مشکلات و نیز ایجاد سازوکار مناسب برای حمایت شرکت های دانش بنیان و فناور، جلسه ای با حضور همه ادارات و سازمان‌های استانی ذی‌ربط در استانداری کردستان تشکیل می‌شود‌

گفتنی است؛ این نمایشگاه با هدف گسترش فرهنگ نوآوری و ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناور و صنایع دانش بنیان زیر مجموعه این نهاد، از ۲۴ مهرماه به مدت سه روز در سنندج برپا است.

علاوه بر دستاوردهای پژوهشی و اشتغال محور جهاددانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق زیر مجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی در موضوعاتی از جمله فنی و مهندسی، صنایع غذایی، کشاورزی، و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

این نمایشگاه می تواند تبلور اراده و تلاش جهادگران جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزش‌های توأم بامهارت آموزی و مهارت افزایی باشد و امید است که بازخوردهای مطلوبی در بین مسئولان استان داشته باشد.

 کویستان عبدالحکیمی