سفیر روسیه در سازمان ملل در واکنش به طرح کمیسیون اروپا مبنی بر ایجاد یک دادگاه تخصصی با حمایت سازمان ملل با هدف بررسی اقدامات روسیه در اوکراین، گفت که آن‌ها با این گونه پیشنهادات به دنبال مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی خود در برابر روسیه هستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، […]

سفیر روسیه در سازمان ملل در واکنش به طرح کمیسیون اروپا مبنی بر ایجاد یک دادگاه تخصصی با حمایت سازمان ملل با هدف بررسی اقدامات روسیه در اوکراین، گفت که آن‌ها با این گونه پیشنهادات به دنبال مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی خود در برابر روسیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، «واسیلی نبنزیا» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این گونه پیشنهادات به قدری زیاد شده که دنبال کردن آن‌ها را دشوار کرده است،‌ تاکید کرد: آن‌ها قوانین را ابداع و سپس جهانی اعلام می‌کنند و در نهایت تلاش می‌کنند که آن‌ها را در اختیارات سازمان ملل بگنجانند.

وی با تاکید بر اینکه غرب با این طرح به دنبال سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی خود است خاطر نشان کرد: این نمونه‌ای است از آنچه “نظم بین المللی مبتنی بر قانون” خوانده می‌شود.

روز گذشته کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای پیشنهاد کرد اموال مسدود شده دولت و شهروندان روسیه،‌ مصادره و به نفع بازسازی اوکراین هزینه شود.

همچنین «اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی عنوان کرد اتحادیه اروپا ارائه طرحی مبنی بر ایجاد یک دادگاه تخصصی با حمایت سازمان ملل به منظور آنچه “تحقیق و محاکمه جنایت تجاوزگری روسیه” خواند، را در برنامه دارد.