وزیر کشاورزی اوکراین اعلام کرد که کشاورزان این کشور در فصل کاشت آتی، کشت گندم و جو را به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد کاهش خواهند داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از تاس، نیکولای سولسکی، وزیر کشاورزی اوکراین گفت که این کشور قرار است کاشت گندم و جو را به […]

وزیر کشاورزی اوکراین اعلام کرد که کشاورزان این کشور در فصل کاشت آتی، کشت گندم و جو را به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد کاهش خواهند داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از تاس، نیکولای سولسکی، وزیر کشاورزی اوکراین گفت که این کشور قرار است کاشت گندم و جو را به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد پایین بیاورد.

به گفته این وزیر اوکراینی، کشاورزان این کشور برای فصل کاشت پیش رو محصول کمتری را کشت خواهند کرد.

سولسکی، طی مصاحبه‌ای با یک نشریه اوکراینی گفت: کشاورزان می‌خواهند ۴ میلیون هکتار از زمین‌های خود را زیر کشت گندم ببرند و این در حالی است که سال گذشته ۵ میلیون هکتار را زیر کشت برده بودند. این به معنی کاهش ۲۰ درصدی برداشت گندم برای سال پیشِ رو است.

در مورد جو هم سال گذشته ۸۰۰ هزار هکتار زیر کشت رفته بود و ما برای سال جاری پیش‌بینی ۵۰۰ هزار هکتار را داریم که معادل کاهش ۳۰ درصدی تولید خواهد بود.

وزیر کشاورزی اوکراین دلایل مختلفی را برای این کاهش سطح کشت اعلام کرد.

این وزیر اوکراینی از جمله دلایل کاهش تولید گندم و جو در این کشور را غیرممکن بودن پیش‌بینی میزان فروش، افزایش قیمت کودهای نیتروژنی، هزینه بالای لجستیک و آب و هوای بد که به کشت آسیب‌زده، در کنار جنگ، اعلام کرد