دیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۳ هزار متر کاهش داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یه نقل از اداره کل […]

دیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۳ هزار متر کاهش داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یه نقل از اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان محسن حیدری گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۳ هزار متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲هزار متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد: در شمال استان تا چهارشنبه وزش باد شدید و گردوخاک، دربعضی ساعات طوفان گردوخاک پیش بینی می شود طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و وزش بادنسبتا شدید تا شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد:در ترددهای جاده ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

امروز ادارات سیستان تعطیل است

بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با‌توجه‌به هشدار زرد سازمان هواشناسی و احتمال وقوع طوفان گردوخاک فردا یک‌شنبه مورخ ۲۲ مردادماه همه ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان تعطیل است، دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان تعطیل همچنان فعال هستند.