مهدی فضایلی با بیان اینکه هرکسی باید در هر موضوعی که متخصص و متبحر است اقدام به جهاد تبیین کند، اظهار داشت: انتظار نمی‌رود که افراد در همه موضوعات بتوانند تبیین کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی فضایلی، در همایش «جهاد تبیین» که به همت معاونت فرهنگ و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی […]

مهدی فضایلی با بیان اینکه هرکسی باید در هر موضوعی که متخصص و متبحر است اقدام به جهاد تبیین کند، اظهار داشت: انتظار نمی‌رود که افراد در همه موضوعات بتوانند تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی فضایلی، در همایش «جهاد تبیین» که به همت معاونت فرهنگ و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شاید یک پرسش این باشد که ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مواردی بوده است که مستمراً نیاز به تبیین داشته است و یکی از رسالت‌های خطبا بحث تبیین بوده است و به نوعی این تبیین موضوع جدیدی نبوده و نیست، ولی چرا مجدداً رهبری این جهاد تبیین را مطرح ساختند.

وی بیان کرد: معتقدم که این تاکید و فراخواندن مجموعه‌های مختلف به جهاد تبیین از سوی رهبری ناشی از سه اتفاقی است که در سال‌های اخیر شرایطش تغییر کرده است و بحث جهاد تبیین دوباره ضرورت پیدا کرده است.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: یکی از این اتفاقات، مباحث مربوط به بحث ارتباطات و رسانه و به تبع آن فضای مجازی، موجب شده است ما اساس یک سبک جدید زندگی را تجربه کنیم به نوعی که چیزی تا اعماق خانه‌های ما نفوذ کرده است و خیلی هم قابل کنترل نیست.

وی با بیان اینکه البته بحث کرونا هم موجب شد ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها بیشتر شود، ادامه داد: اتفاق دوم این است که خالقان این شبکه‌های اجتماعی که دشمنان ما هم هستند، ابزارها و دانش‌های دیگری هم به کار گرفته‌اند تا مجموعه تفکرات و باورها و اعتقادات خود را بیشتر القا کنند، از جمله این دانش‌ها علوم شناختی است.

فضایلی بیان کرد: سومین اتفاقی که به عملکرد کارگزاران مربوط می‌شود، این است که امروز شاهد کاهش اعتماد جامعه نسبت به مسئولان هستیم، کاهش اعتماد عمومی که رهبری هم در دیدارهای خود متذکر شده‌اند، باعث می‌شود که زمینه خیلی از حرف‌ها، حتی سخنان سست و بی مبنا پیدا شود.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: امروزه جهاد تبیین بر اساس فرمایشات رهبری، یک واجب کفایی است، یک بخشی از این مقدمات لازم، فرا گرفتن دانش‌هایی مثل تأثیرگذاری بیشتر، علوم شناختی و بحث استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. البته نباید فراگرفتن این آموزش‌ها و مقدمات ما را انجام کار اصلی غافل کند.
وی افزود: نکته بعدی در امر جهاد تبیین آن است که برای این وظیفه باید چه موضوعاتی را مطرح ساخت، بحث مذاکره با آمریکا، چرایی حضور ایران در منطقه، اقتصاد مقاومتی، حقوق زن و خانواده، حجاب و سبک زندگی اسلامی از موضوعاتی است که مقابل ما قرار دارد و جامعه درباره آن سوال دارد.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه هرکسی باید در هر موضوعی که متخصص و متبحر است اقدام به جهاد تبیین کند، انتظار نمی‌رود که افراد در همه موضوعات بتوانند تبیین کنند. گفت: یکی از موضوعات مهمی که بسیاری از شبهات و سوالات امروز جامعه متأثر از آن است، بحث اصول اعتقادی است.
وی عنوان کرد: برای جهاد تبیین، جهادگر باید مزین به یک سری اخلاقیات باشد، حسن خلق، قول لین و گشاده رویی باعث جذب افراد دارای پرسش به ما می‌شود.

کارشناس سیاسی در پایان گفت: انقلابی بودن به معنای داشتن ظاهری خاص و یا رگ گردن باد کرده و دادن شعارهای انقلابی نیست، داشتن تخصص در امری که انسان مسئولیت می‌گیرد از نشانه‌های انقلابی بودن است.
خبرنگار : الهام خانی