ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت اصلاح شد/ مسائل مجمع تشخیص مصلحت هنوز باقی است سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت در جلسه امروز این کمیسیون رفع شد؛ اما ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده و در جلسه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت اصلاح شد/ مسائل مجمع تشخیص مصلحت هنوز باقی است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت در جلسه امروز این کمیسیون رفع شد؛ اما ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده و در جلسه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از نشست امروز(یکشنبه، ۲ بهمن) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز مصوبه کمیسیون شوراها مربوط به طرح شفافیت قوای سه‌گانه اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگانی از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح بررسی و اصلاح شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مورد ایرادت مجمع تشخیص مصلحت نظام که مغایر با اصل قانون ۱۱۰ قانون اساسی تشخیص داده شده، از جمله آن می‌توان به ایراد به مصوبه کمیسیون درباره شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد که با وجود بررسی‌های متعدد، جمع‌بندی صورت نگرفت.

حدادی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بنا شد تا ادامه بررسی‌ها و جمع‌بندی درباره رفع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه کمیسیون درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری مجلس انجام شود. 

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس افزود:‌ در جلسه امروز همچنین مصوبه کمیسیون درباره طرح تشکل‌های صنفی و تخصصی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه رفع شد.