نماینده دائم ایران در سازمان ملل،”درخواست غیرقانونی” آمریکا برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی با استفاده از روایت‌های جعلی و متضاد با روح و متن منشور سازمان ملل دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، درخواستی غیرقانونی آمریکا برای پایان دادن به […]

نماینده دائم ایران در سازمان ملل،”درخواست غیرقانونی” آمریکا برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی با استفاده از روایت‌های جعلی و متضاد با روح و متن منشور سازمان ملل دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، درخواستی غیرقانونی آمریکا برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن جعلی است، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل،”درخواست غیرقانونی” آمریکا برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی با استفاده از روایت‌های جعلی و متصاد و متضاد با روح و متن منشور سازمان ملل دانست و گفت:حاکمیت قانون را در سازمان ملل تضعیف می‌کند.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست “بررسی پیش نویس قطعنامه E/۲۰۲۳/L.۴” با عنوان «پایان دادن به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن برای باقی دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۶ عضویت آن» در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) افزود: درخواست ایالات متحده کاملاً غیرقانونی است زیرا اعضای اکوسوک کاملاً آگاه هستند که هیچ سابقه ای در رویه کار این شورا برای خاتمه دادن به مشارکت یک عضو منتخب در کمیسیون کارکردی آن وجود ندارد و همچنین آیین کار مربوطه از این اقدام پشتیبانی نمی کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: با این وجود، یکی از اعضا – یک عضو قلدر که به دلیل نافرمانی از منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌الملل بدنام است – قصد دارد درخواست غیرقانونی خود مبنی بر پایان دادن به عضویت یک عضو منتخب از کمیسیون را تنها بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی و با استفاده از روایت‌های جعلی و ساختگی دنبال نماید که به نوبه خود نه تنها منجر به ایجاد سابقه ای خطرناک در کار اکوسوک می شود بلکه حاکمیت قانون را در سیستم سازمان ملل تضعیف می‌کند.

ایروانی اظهار داشت: این درخواست صرفاً نمونه بارز دیگری از ریاکاری ایالات متحده است. ایالات متحده برای دستیابی به هدف سیاسی نامشروع خود، سوء استفاده و منحرف کردن مفاهیم ارزشمندی مانند حقوق بشر را به یک رویه استاندارد تبدیل کرده و با استفاده از پلتفرم ها و منابع سازمان ملل به نوعی به آن دست یافته است