دولت برنامه ای برای ذخیره سازی میوه شب عید اعلام نکرده است عنایت الله بیابانی با بیان اینکه دولت برنامه ای برای خرید مرکبات در شب عید اعلام نکرده است، گفت: در چند وقت اخیر بخشی از محصولات صادراتی پشت صف های طولانی کامیون ها در گمرکات خراب شده اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

دولت برنامه ای برای ذخیره سازی میوه شب عید اعلام نکرده است

عنایت الله بیابانی با بیان اینکه دولت برنامه ای برای خرید مرکبات در شب عید اعلام نکرده است، گفت: در چند وقت اخیر بخشی از محصولات صادراتی پشت صف های طولانی کامیون ها در گمرکات خراب شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به اینکه دولت برای ذخیره سازی محصولات باغی برای عرضه در تعطیلات برنامه ای ارائه نکرده است، گفت: در شرایط کنونی باغبان ها محصولات روی دستشان باقی مانده است و بسیاری از مرکبات هنوز روی درخت باقی مانده و برخی به دنبال این هستند که محصولات را به شدت ارزان بخرند.

عنایت الله بیابانی با بیان اینکه در شرایط کنونی یکی از دلایل تغییر کاربری زمین های کشاورزی عدم حمایت از کشت محصول است، افزود: به طور قطع تغییر کاربری زمین های کشاورزی خود عاملی برای افزایش مهاجرت معکوس است، در شرایطی که بسیاری از کشورهای منطقه همچون روسیه بزرگ‌ترین واردکننده مرکبات است و ایران به راحتی می تواند از محل صادرات آورده داشته باشد.

او با انتقاد از قوانین گمرکی برای صادرات مرکبات به کشورهای همسایه تصریح کرد: در چند وقت اخیر بخشی از محصولات صادراتی پشت صف های طولانی کامیون ها در گمرکات خراب شده اند.

قائم مقام خانه کشاورز با تاکید بر اینکه دولت هم مشکلاتی برای خرید و صادرات محصولات کشاورزی دارد اما نمی توان نسبت به ظرفیت های بخش کشاورزی بی توجهی بود، اظهار کرد: ایران می تواند خط ویژه ای برای صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی و … به کشورهای حوزه دریای خزر داشته باشد.

او با بیان اینکه ایران بهترین کیوی دنیا را دارد و حتی به فرانسه هم صادرات دارد، اظهار کرد: اما در مقطع کنونی هیچ امکاناتی برای صادرات مرکبات فراهم نشده و حتی اتاق بازرگانی ایران که یک رکن آن کشاورزی است هیچ نقشی در تسهیل صادرات مرکبات و … ندارد.

بیابانی با تاکید بر اینکه ارتقای آموزش در سال های اخیر باعث ارتقای کیفیت تولید مرکبات در سال های گذشته بوده است، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی و … آماری از وضعیت ذخیره سازی مرکبات برای شب عید اعلام نکرده است و این مساله باعث شده کشاورزان درباره چگونگی عرضه محصولات خود بلاتکلیف باشند.