پالایشگاه‌های کشور نیازمند به‌روزرسانی است یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: درحال‌حاضر نیاز است که در حوزه نفت و انرژی فسیلی، اقدامات لازم برای ارتقای پالایشگاه‌ها انجام و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌ها به‌روزرسانی شود. با انجام این اقدامات، می‌توان راندمان را در پالایشگاه‌های کشور افزایش داد. ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با […]

پالایشگاه‌های کشور نیازمند به‌روزرسانی است

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: درحال‌حاضر نیاز است که در حوزه نفت و انرژی فسیلی، اقدامات لازم برای ارتقای پالایشگاه‌ها انجام و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌ها به‌روزرسانی شود. با انجام این اقدامات، می‌توان راندمان را در پالایشگاه‌های کشور افزایش داد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات حوزه انرژی فسیلی و وضعیت پالایشگاه‌های کشور، اظهار کرد: در حوزه تأمین انرژی فسیلی متأسفانه بیشتر تجهیزات مربوط به پالایشگاه‌ها، از خارج کشور تأمین می‌شود.

وی افزود: درحال‌حاضر بخشی از تجهیزات پالایشگاه توسط شرکت‌های داخلی بومی‌سازی شده، اما همچنان بخش اعظمی از تجهیزات وارد می‌شود و همین مسئله مشکل‌ساز شده است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: اگر به شرایط کنونی پالایشگاه‌های فعال در حوزه تأمین انرژی فسیلی نگاه کنیم‌، متوجه می‌شویم که پالایشگاه‌های کشور عموماً به‌روزرسانی نشده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت پالایشگاه‌های کشور، گفت: در پالایشگاه‌های تولید انرژی فسیلی معمولاً تجهیزات فرسوده‌ای مورد استفاده قرار گرفته و همین مسئله باعث کاهش راندمان فرآیند شده است.

صفریان در همین رابطه افزود: درحال‌حاضر نیاز است که در حوزه نفت و انرژی فسیلی، اقدامات لازم برای ارتقای پالایشگاه‌ها انجام و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌ها نیز به‌روزرسانی شود. با انجام این اقدامات می‌توان راندمان را در پالایشگاه‌های کشور افزایش داد.

وی تاکید کرد: به‌طورکلی باید تصمیم صحیحی برای وضعیت پالایشگاه‌های کشور اتخاذ شود تا دیگر شاهد استفاده از تجهیزات فرسوده در این مراکز نباشیم و به راندمان مطلوبی در حوزه تولید انرژی فسیلی دست پیدا کنیم