نشست شورای سیاست‌گذاری راهبردی فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

نشست شورای سیاست‌گذاری راهبردی فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.
نشست شورای سیاست‌گذاری راهبردی فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با بیان اینکه مطابق اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و در ابلاغیه ۱۲‌بندی مقام معظم رهبری سه رسالت بزرگ برعهده بنیاد است، عنوان کرد: تلاش برای ارتقای معنویت، مسائل سیاسی، دینی و… جامعه ایثارگری یکی از این رسالت‌ها است که باید توسط معاونت فرهنگی بنیاد انجام گیرد و با همکاری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه طراحی‌های کلی برای رئوس و تقویت این مهم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری تلاش برای ارتقای معنویت، مسائل اعتقادی، سیاسی و… کارکنان بنیاد را رسالت دیگر راهبردهای فرهنگی بنیاد خواند و افزود: برای انجام این هدف باید نهایت تلاش را به‌کار گیریم که علاوه بر همکاری معاونت فرهنگی، همکاری و کمک معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد و معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد را هم می‌طلبد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران دیگر رسالت مهم بنیاد را متوجه دو بخش شهید و شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: باید توجه داشت که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر جامعه هدف بنیاد، عموم جامعه نیز اهمیت دارند و از این نظر تلاش مضاعفی باید صورت گیرد.
وی تلاش برای ایجاد گلزارهای شهدای در تراز شهید و شهادت را از دیگر وظایفی خواند که در ابلاغیه ۱۲بندی مقام معظم رهبری به بنیاد محول شده است و اضافه کرد: در این زمینه باید این پیام بلند امام عزیز که مزار شهدا را دارالشفا خواندند، محقق شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با تأکید بر لزوم همکاری و همفکری بخش‌های مختلف بنیاد در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای اهداف فرهنگی بنیاد، عنوان کرد: لازم است کمیته‌های مشترک برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این اهداف تشکیل دهیم. طراحی‌های لازم را انجام و با همکاری یکدیگر این اهداف را محقق کنیم که وجود پتانسیلی که در حال حاضر در مجموعه بنیاد هست تحقق این اهداف را ممکن می‌سازد.
سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اعلام آمادگی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برای تحقق اهداف شورای سیاست‌گذاری راهبردی فرهنگی بنیاد، عنوان کرد: چه در زمینه خدمت به جامعه هدف و کارکنان بنیاد و چه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این آمادگی در بخش فرهنگی بنیاد وجود دارد که با همکاری دیگر بخش‌ها در تحقق اهداف کلی بنیاد و این شورا گام‌های اساسی برداشته شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اسناد بالادستی بنیاد، اضافه کرد: هماهنگی، هم‌افزایی و هم‌صدایی در جهت تحقق اهداف راهبردی فرهنگی بنیاد بسیار مهم است و استفاده از ظرفیت بالای حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد در کنار معاونت فرهنگی و آموزشی بسیار می‌تواند مؤثر باشد.
وی با اشاره به تجربه خوب اجرای دو برنامه در خصوص «عفاف و حجاب» و «اقامه نماز» در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد، اضافه کرد: نگاه ما در بخش فرهنگی بنیاد، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، انجام کار نو و اثرگذار، توجه به قشر جوان و انجام کار محتوامحور است. اگر این‌ها را در راهبرد و سیاست‌های برنامه فرهنگی‌مان نهادینه کردیم، می‌تواند اثرگذار باشد.
سلیمانی با اشاره به استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در انجام کارهای فرهنگی بنیاد، اضافه کرد: باید اهتمام و جدیت بیشتری در عرصه رسانه و تولید محتوا و اثر فرهنگی داشته باشیم، همچنین مردمی کردن فعالیت‌ها از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم توجه و تکریم بیشتر کارکنان بنیاد، عنوان کرد: لازم است برنامه‌های فرهنگی را مبتنی بر اصول و پایه‌ای قرار دهیم که کارکنان بنیاد به‌عنوان پیشران فعالیت‌های بنیاد بیشتر مورد توجه باشند لذا در موضوع کارکنان بنیاد باید توجه و اهتمام بیشتری در حوزه محتوایی، فرهنگی، تفریحی و … داشته باشیم.
سلیمانی در پایان ضمن تأکید بر آمادگی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد جهت تحقق اهداف شورای سیاست‌گذاری راهبردی فرهنگی بنیاد، عنوان کرد: در مجموع این آمادگی و بستر در مجموعه وجود دارد تا یکصدا و هماهنگ به خانواده شهدا و جامعه محترم ایثارگری خدمت کنیم.
لازم به ذکر است که دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری راهبردی فرهنگی بنیاد هم در سخنانی جداگانه نکات و نظرات خود درخصوص چگونگی تحقق اهداف این شورا را بیان کردند.