رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه از سفر «رضا پهلوی» پسر شاه معدوم ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند. این موضوع با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه بود.

رضاپهلوی پسر شاه مخلوع به فلسطین اشغالی رفت. او در صفحه توئیتری خود نوشت:«در راه اسرائیل هستم. هدف من از این سفر، ابلاغ پیام دوستی ملت ایران، گفتگو با متخصصان آب اسرائیلی درباره چگونگی مواجهه با بحران منابع آب ایران و ادای احترام به قربانیان هولوکاست، هم‌زمان با روز یادبودشان است. پیوند دیرین میان دو ملت ایران و اسرائیل می‌تواند دوباره برقرار شود و به هر دو ملت سود برساند. به اسرائیل می‌روم تا نقشم برای ساختن آن آینده روشن‌تر را ایفا کنم.»

این سفر با واکنش کاربران فضای مجازی همراه بود. بخشی از کاربران، رضا پهلوی را به اوضاع نابسامان و بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی ارجاع دادند. برخی دیگر نیز، دلیل این سفر را مربوط به قطع شدن بودجه اپوزیسیون از سوی عربستان دانسته‌اند. کاربران همچنین به این موضوع پرداختند که پهلوی درحالی خود را نماینده مردم ایران معرفی می‌کند، که حتی ۵۰۰ هزار نفر هم در ماجرای وکالت به او رای ندادند.

سید عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات در صفحه شخصی خود نوشت:  «و اما! پدر گاگول شما هم در راه اسرائیل بود. اسحاق رابین و شیمون پرز در سفر محرمانه به ایران، با بابای خجسته شما قرارداد فروش کلاهک اتمی امضاء کردند و ۱٫۲ میلیارد دلار نفت گرفتند خوردند و بابات را سر کار گذاشتند، حالا تو در شرایطی که دولت نتانیاهو بحران زده است و جهان دگر شده است.

و جهان اسلام با فلسطینی‌ها متعاطف است و روابط منطقه‌ای ایران با عربستان و دیگر کشورها بازسازی شده است و…، در بدترین زمان ممکن در راه اسرائیل هستی! یک آدم عاقل نبود که بگوید: «شازده، الآن وقت سفر نیست، یا محرمانه برو! خاطرات علم رو بخون! سر بابات کلاه گذاشتن و خندیدند! بابات فهمید!.

بلاهت دیگر شازده، انتخاب زمان سفر بعد از حضور فراگیر ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه در روز قدس است. ملت ایران در روز قدس پیام خود را فرستاده‌اند، شازده حامل پیام چه‌کسانی است؟! می‌بایست به نصیحت استیون ساخر در برنامه هارد تاک BBC World گوش کرده و با سیاست برای همیشه خداحافظی می‌کرد!»

کیانوش جهانپور معاون وزیر بهداشت دولت روحانی در صفحه توییتری خود نوشت:« نادان دلش خوش است به تدبیر ناخدا/غافل که ناخدا هم ازین تخته پاره هاست» 

جهانپور در توییت دیگری نوشت:«نسل ما قاعدتا تصویری از دوران انقلاب و قبل آن ندارند و آنچه که هست شنیده ها و مکتوبات و تاریخ و تحلیل آن است ولی اگر انقلاب اسلامی هیچ هدف یا دستاوردی هم نداشت همین که در ۴۴ سال گذشته این مجسمه بلاهت به سبب همان انقلاب حاکم و پادشاه این سرزمین نشد، به تنهایی بعنوان دستاورد کافیست»

محسن مقصودی مجری برنامه ثریا در صفحه شخصی خود نوشت:«نمی‌دونم چرا این رضاپهلوی حرف میزنه من همش خنده‌ام میگیره. رفته خوش رقصی و نوکری صهیونیست‌ها. اسرائیل اگر میتونست بابای تو رو تو قدرت نگه می‌داشت. اگر میتونست اعتراضات خودش رو جمع میکرد که در سقوطش تعجیل نشه‌. اگر توان داشت از حماس و جهاد اسلامی و حزب الله اینقدر سیلی نمی‌خورد.»

محمدی سیرت استاد دانشگاه در رشته علوم سیاسی نوشت:«این بنده خدا یادش نمیاد و نمی‌فهمه، اما حتی باباشم رابطه با اون رژیم رو پنهان می‌کرد و جار نمی‌زد! اصطلاحا در قالب شناسایی «دفاکتو» (پنهانی و موقت) ارتباط برقرار کرد. میدونست که این تعاملات مورد پذیرش جامعه ایرانی و اسلامی نیست. بعد نرفتی نرفتی، حالا تو این اوضاع میری!»

تعداد دیگری از واکنش ها در ادامه آمده است: