معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون طی سال گذشته جهت توسعه تعاونی‌ها خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون از مجموع بیش از […]

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون طی سال گذشته جهت توسعه تعاونی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اکنون از مجموع بیش از ۲۴۰ هزار تعاونی در سطح کشور حدود ۱۰۱ هزار تعاونی فعال هستند که از این تعاونی‌ها حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.

وی افزود: جهت افزایش ظرفیت اشتغال تعاونی‌ها، با رویکرد توسعه بخش تعاون در سال گذشته ۹۲ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تعاون به وجود آمده است.

مسکنی با بیان اینکه در بخش تعاونی‌ها به رویکرد بهره وری و شبکه سازی توجه می‌کنیم گفت: ارتقای بهره وری و تسهیلات، صادرات، بازاریابی و فروش تعاونی‌ها به عنوان اولویت پیگیری می‌شود که در همین راستا خط اعتباری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: این اعتبار در مجلس به تصویب رسیده و شیوه نامه اجرایی آن از هفته قبل به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سهم بخش تعاون از صادرات کل کشور در سال گذشته ۱.۵ میلیارد بوده که صادرات بخش تعاون از مجموع کل صادرات غیرنفتی حدود ۲.۹ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ صادرات تعاونی‌ها ۲۰ درصد رشد داشته است.

مسکنی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال مبنی بر ایجاد اشتغال به ویژه در بخش تعاون مقرر شده تا ۲۵ درصد تسهیلات تکلیفی از محل منابع جزء ۶ و ۷ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های تولید و اشتغال تعاونی‌ها اختصاص داده شود که پس از تصویب در شورا‌های برنامه‌ریزی و توسعه استانی به تعاونی‌ها پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون در پایان در خصوص سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی گفت: در حال حاضر سهم تعاون از اقتصاد حدود ۶ تا ۷ درصد ارزیابی می‌شود در صورتی که طبق قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ سهم بخش تعاون باید به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.