ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان از اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، کردستان، یزدانی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی و نهاد سیاستگذار کیفیت و استاندارد در کشور سعی دارد با ارزیابی و پایش مستمر، صحیح و دقیق کیفیت […]

ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان از اجرای طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، کردستان، یزدانی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی و نهاد سیاستگذار کیفیت و استاندارد در کشور سعی دارد با ارزیابی و پایش مستمر، صحیح و دقیق کیفیت کالاها و خدمات زمینه آگاهی مصرف کنندگان و اعتماد به کالاهای داخلی را افزایش دهد.
وی با اشاره به اهداف تعیین نرخ کیفیت کالا افزود: وجود شاخص کیفیت در شاخص های کلان اقتصاد و برنامه‌ریزی و راهبردهای کلان کشور، ایجاد خود آگاهی در اقشار مختلف جامعه اعم از مصرف کنندگان، ارائه کنندگان کالا و خدمات به منظور ارتقاء درک عمومی از کیفیت و کمک به زمینه سازی اطمینان از کیفیت و ترغیب استمرار تولید کالا و ارایه خدمات با کیفیت از جمله اهداف اجرای این طرح ملی است.
مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه گروه‌های هدف اجرای این طرح شامل سطح معیشتی مرفه، متوسط و متوسط به پایین است، عنوان کرد: با توجه به اینکه هدف سازمان استاندارد پوشش سلامتی، ایمنی و تامین استانداردها و حفظ کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده است لذا باید نمونه‌های طرح از این سه گروه اخذ شود.
یزدانی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی که نرخ کیفیت آنها مورد پرسش قرار می گیرد در گروه‌های کالایی غذایی، صنایع فلزی و غیرفلزی باشد، یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده فروشگاه های زنجیره ای هر سه گروه مذکور را تحت پوشش قرار می دهند لذا محل مناسبی برای اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالاها است.
وی گفت: از جمله این کالاها می توان به انواع بیسکویت، کالباس، کنسروماهی، لبنیات، شکر و قند، انواع لاستیک اتومبیل سواری، انواع خمیر دندان، شامپو، لنت ترمز سواری، ماشین لباسشویی، کولر آبی، اجاق گاز و لامپ کم مصرف اشاره کرد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان