سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان از افزایش میانگین سن ازدواج و طلاق در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان اصفهان، مجتبی یکتامنش سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان اظهار کرد : میانگین سن ازدواج در آقایان ۴۱/۲۷ و برای بانوان ۴/۲۳ در سال ۱۳۹۱ بوده است که در سال ۱۴۰۱ میانگین سن ازدواج برای آقایان ۰۸/۲۹ و برای بانوان ۱/۲۵ رسیده است که در ۱۰ سال گذشته، دو سال سن ازدواج افزایش یافته است.

وی افزود : میانگین سن طلاق برای آقایان ۱۷/۳۵ و برای بانوان ۳۱/۳۰ در سال ۱۳۹۱ که در سال ۱۴۰۱ میانگین سن طلاق برای آقایان ۹/۳۹ و برای بانوان به ۳۳/۳۵ رسیده است که در ۱۰ سال گذشته ، ۵ سال سن طلاق بالا رفته است؛ این آمار در مناطق روستایی برای میانگین سن ازدواج ۲ سال و برای میانگین سن طلاق ۳ سال کمتر از مناطق شهری است.

یکتامنش  در ارتباط با نام‌های انتخاب شده در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در میان اسامی پسران امیرعلی، حسین، آراد، ماهان و امیرحسین و در دختران فاطمه، زهرا، رستا، دلوین و حلما بالاترین اسامی انتخابی برای نوزادان را به خود اختصاص داده‌اند و با توجه به اشاعه فرهنگ نام‌گذاری و انتخاب نام نیکو برای فرزندان، تعاملاتی بین اداره کل ثبت احوال استان اصفهان و سازمان‌های مردم نهاد و موسسات فرهنگی در دست اقدام است که به زودی اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: فراوانی ولادت در سال ۱۴۰۱ برابر ۵۳۶۳۳ مورد بود که نسبت به سال گذشته ۳/۸- درصد کاهش یافته است؛ همچنین میزان ولادت در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۴/۱۰ ( واقعه در هزار نفر جمعیت ) تخمین زده شده است که استان را در جایگاه ۲۵ در بین سایر استان‌ها قرار داده است.

وی با اشاره به میزان باروری گفت: باروری در استان، برابر با ۳/۱ تخمین زده شده است که با نرخ جانشینی ۱/۲ فاصله قابل تاملی را دارد.

یکتامنش بیان داشت: فراوانی فوت در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۶۸۰۲ مورد بود که نسبت به سال گذشته ۳۶/۲۵- درصد کاهش را نشان می‌دهد و میزان فوت استان در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۲/۵ ( واقعه در هزار نفر جمعیت ) تخمین زده شده است که استان را در جایگاه ۱۲ در بین سایر استان‌ها قرار داده است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۲۷۶۹۵۴ مورد تکمیل ثبت نام کارت هوشمند در استان انجام شده است و در حال حاضر استان اصفهان با پوشش بالای ۹۹ درصد در جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۹۰۱۱۵۲ مورد کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ صادر و از این تعداد ۳۷۵۲۸۸۸ مورد کارت به شهروندان اصفهانی تحویل شده است

یکتامنش تصریح کرد: از آن دسته از شهروندانی که پیامک ارسالی سازمان ثبت احوال برای مراجعه دریافت کارت هوشمند ملی خود را  دریافت نموده‌اند تقاضا می‌شود هر چه سریعتر برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه نمایند.