ضرورت طراحی برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی معاون آموزش ابتدایی بر ضرورت طراحی برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای جلوگیری از نرخ تکرار پایه دانش آموزان سال اول ابتدایی تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی […]

ضرورت طراحی برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی بر ضرورت طراحی برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای جلوگیری از نرخ تکرار پایه دانش آموزان سال اول ابتدایی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت/وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی در آیین تجلیل از منتخبین طرح و برنامه‌های آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، بر اهمیت تسلط معلمان بر ابعاد محتوایی کتب درسی تأکید و خاطرنشان کرد: نرخ تکرار پایه اول ابتدایی، نیاز جدی در طراحی یک برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی را نشان می‌دهد و باید در این راستا اقدامات فوری صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در پایه اول ابتدایی بیشتر به مهارت نوشتاری توجه شده است، افزود: توجه ده‌درصدی به مهارت خواندن، اندیشیدن، تفکر کردن و درک مطلب در دوره ابتدایی، منجر به ضعف سواد پایه دانش آموزان در آزمون‌های بین‌المللی پرلز شده است.
نجفی با اعلام این خبر که معاونت ابتدایی در حال تدوین یک طراحی آموزشی باهدف تقویت مهارت خواندن در پایه اول ابتدایی است؛ افزود: در این طرح دانش‌آموز در هر هفته دو کتاب داستان با محتواهای مشخص در حیطه‌ زبان‌آموزی و ادبیات مطالعه خواهند کرد.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی بر ضرورت توجه بر کیفیت‌بخشی به اقدامات و پرهیز از هرگونه فعالیت‌های مقطعی و سطحی تأکید کرد و گفت: طرح یار مهربان باهدف تجهیز کتابخانه کلاسی مدارس با کتاب‌هایی که متناسب با طراحی آموزشی معلم باشد از دیگر برنامه‌های معاونت ابتدایی است.