سید مهدی طباطبایی‌پور استاد نهج‌البلاغه و از پیشگامان انقلاب شکوهمند اسلامی پس از تحمل یک دوره نقاهت شدید روز چهارشنبه در اصفهان دعوت حق را لبیک گفت. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی طباطبایی‌پور استاد نهج‌البلاغه پس از تحمل یک دوره نقاهت شدید روز چهارشنبه در اصفهان دعوت […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی طباطبایی‌پور استاد نهج‌البلاغه پس از تحمل یک دوره نقاهت شدید روز چهارشنبه در اصفهان دعوت حق را لبیک گفت.

وی از پیشگامان انقلاب شکوهمند اسلامی، نیروهای فعال از ابتدای نهضت حضرت امام خمینی(ره) و از معدود فعالان جدّی مستمر، مداوم، ثابت و با اخلاص بود و از ابتدا تا انتها در مسیر مستقیم ولایت و رهبری قرار داشت و در دوران دفاع مقدس در جبهه و پشت جبهه خدمات بسیار ارزنده‌ای را از خویش بجای گذاشت.

طباطبایی‌پور علاوه بر خدمات انقلابی، منشا آثار ارزشمند و جاودانی در عرصه‌های مختلف علمی، تدریس و تفسیر نهج‌البلاغه، مدیریتی، محرومیت‌زدایی، مسجدسازی، بهداشتی درمانی و غیره در عرصه‌های ملی و حتی فراملی بود.

مراسم تشییع پیکر این استاد نهج‌البلاغه روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۹ مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان جی و سپس مراسم تدفین در باغ رضوان قطعه ۵ بلوک ۳ برگزار می‌شود.

مراسم ختم مرحوم طباطبایی‌پور روز جمعه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۸:۳۰ در حسینیه رضوی خیابان کمال برگزار خواهد شد.

سید مهدی طباطبایی‌پور در سال ۱۳۳۰ شمسی در اصفهان متولد شد.

شهردار رهنان، فرماندار سمیرم، مدیرکل بنیاد مستضعفان اصفهان، رئیس بنیاد مستضعفان کشور و معاون نخست وزیر وقت ایران، سرپرست بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، موسس و مدیرعامل خیریه امیرالمومنین(ع)، موسس و مدیر عامل مجمع خیرین مسجدساز، موسس و مدیرعامل خیریه اسکان زوج های جوان، مسئول دفتر یاران بشاگرد اصفهان، دبیر دفتر نشر معارف نهج البلاغه اصفهان، عضو هیأت مدیره مجمع خیرین مسجدساز کشور و مدیرعامل مجمع خیریه های استان اصفهان از جمله مسئولیت‌های مرحوم طباطبایی‌پور است.

ساخت ۱۰۰۱ مسجد روستایی و ساخت بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی برای زوج های جوان بی بضاعت از خدمات آن مرحوم است.

از مرحوم سید مهدی طباطبایی‌پور ۲۵ جلد کتاب پیرامون نهج البلاغه شامل ترجمه، تفسیر، داستان و اشعار علوی از جمله سرگذشت یک سرباز، دفتر اول تا چهارم نهج البلاغه، عبرت، آیین دوستی، نهج‌البلاغه سلام و تاثیر گفتار امام علی بر رفتار امام خمینی به یادگار مانده است.