فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: امکانات سپاه برای پاکسازی معابر از برف به‌کار گرفته شد و از روز نخست امکانات و ظرفیت‌ها را پای کار آوردیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار سید صادق حسینی، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بارش‌ها […]

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: امکانات سپاه برای پاکسازی معابر از برف به‌کار گرفته شد و از روز نخست امکانات و ظرفیت‌ها را پای کار آوردیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار سید صادق حسینی، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بارش‌ها و اتفاقات اخیر یک بحران نبود بلکه یک بزرگ نعمت الهی بود.
وی افزود:بارش‌های اخیر گرچه گرفتاری و دردسرهایی برای مسئولان داشت اما خوشبختانه همه مسئولان به فراخور وضعیت و امکانات موجود برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی و پاکسازی معابر و خیابان‌ها اقدام کردند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه سپاه از روز نخست امکانات و ظرفیت‌ها را پای کار آورد، تصریح کرد:پس از تقسیم‌بندی کارها۱۵ دستگاه ماشین‌آلات و ۸ دستگاه کمپرسی سپاه را به‌کار گرفتیم و برخی از محلات را پاکسازی کردیم.
وی از به‌کارگیری ۸ دستگاه اتوبوس سپاه برای جابه‌جایی و حمل‌ و نقل عمومی خبر داد و گفت: همچنین۵۰ دستگاه خودرو کمک‌دار را برای برف‌روبی، نمک‌پاشی و جمع‌آوری شاخه‌های شکسته درختان پای کار آوردیم.
حسینی از به‌کارگیری امکانات ضدشورش سپاه و تجهیزات انتظامی در پی بارش‌های اخیر در استان خبر داد و عنوان کرد: در این مدت چندین بار پخت نان و غذای گرم در کردستان توزیع کردیم.

وی بیان کرد: در روز سوم پس از تقسیم‌کاری مجدد دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سپاه را به محلات حاشیه‌نشین مرکز استان هدایت کردیم.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه گردنه ژالانه خوشبتانه شب گذشته بازگشایی شدخاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر نارضایتی‌هایی در رابطه با عدم بازگشایی راه‌ها و تاخیر در توزیع آرد و نان ایجاد کرداما خوشبختانه مدیریت شد.
حسینی ابراز داشت: معتقد بودم که بایدظرفیت مردم بیشتر به‌کار گرفته می‌شد اما خوشبختانه همه کارها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌هابه‌خوبی پیش رفت.
پلیس تا عادی‌شدن اوضاع برفی در کنار مردم است
سردار علی آزادی در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه بارش‌های اخیرحلاوتی بر تن خشکیده استان و باعث خوشحالی مردم کردستان شد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه با همکاری مسئولان خدمات‌رسان، پلیس و سپاه در بخش جاده‌های استان مشکلی نداشتیم، گفت: خوشبختانه کمک‌های شایانی در خدمت‌رسانی و پاکسازی معابر از برف در کردستان انجام شد.
فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در طول چند روز هوای برفی، هیچ‌گونه تصادف منجر به فوت نداشتیم که این مایه خرسندی است.
وی با بیان اینکه همواره آمادگی خدمت به مردم را داریم، افزود: تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی را برای رفع گرفتاری و دغدغه‌های مردم پای کار می‌آوریم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
آزادی ازبیش از ۲ هزار مورد امداد رسانی توسط پلیس در کردستان خبر داد و عنوان کرد: پلیس آمادگی کامل جهت ارائه خدمت به شهروندان را داشته و تا عادی شدن اوضاع در کنار مردم استان هستیم.
۱۴۰۰ روستای کردستان ۲ بار برف‌روبی شد
محمدراشد مدرس‌گرجی در این جلسه با بیان اینکه در بخش درون شهری با ۵۰۰ پرسنل و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات فعالیت کردیم اظهار داشت: باتوجه به شدت بارش‌ها و برودت هوا، راه‌های اصلی با هماهنگی فرمانده انتظامی استان، محدودیت‌ها در محورهای اصلی کردستان اعمال می‌شد.
وی گفت: ۹۰ درصد راه‌های برون‌شهری کردستان در وضعیت کوهستانی قرار داد این وضعیت باعث شده که شیوه و میزان خدمت‌رسانی نسبت به سایر استان‌های کشور متفاوت‌تر باشد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه در بارش‌های اخیر بحران برون شهری نداشتیمخاطرنشان کرد:در طول بارش‌های اخیر ۱۴۰۰ هزار روستای کردستان دوبار برف‌روبی شد.
پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در طول روزهای بارش‌های اخیر همه پرسنل آماده‌باش و نیروهای عملیاتی متناسب با بارش‌ها و ماموریت‌ها وارد میدان شدند، اظهار کرد: خوشبختانه علی‌رغم بارش‌های سنگین، هیچ حادثه بدی نداشتیم.
وی با قدردانی از تلاش‌های سپاه و ارتش بابت توزیع غذای گرم‌ میان افراد گرفتار در برف در استان عنوان کرد: رهاسازی ۳۸۰۰ خودرو،امدادرسانی هوایی به ۸ روستا، نجات ۱۱ مادر باردار و ۱۱ کوهنورد، توزیع ۵ هزار بسته غذایی در اورامان از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر در این ایام در کردستان بود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان