در یازده ماهه ۱۴۰۱، رشد ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۴ درصد رشد داشته است. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

در یازده ماهه ۱۴۰۱، رشد ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از رسول کوهستانی پزوه در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: دریازده ماهه امسال ۱۳۹ هزار و ۶۰۹ تن کالا به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت : طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۷۲ هزار تن و به ارزش ۴۳۵ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار بوده که ۶۵ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۰ و از لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است .
در ادامه تصریح کرد : در۱۱ ماهه امسال تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۵۱ هزار تن و به ارزش ۲۰۷ میلیون دلار و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۴ و از لحاظ ارزش ۹ درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در این مدت صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن ۱۶ هزار تن و به ارزش ۲۵ میلیون دلار بوده است . و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹۲ و از لحاظ ارزش ۷۸ درصد افزایش داشته است .
وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: در ۱۱ ماهه سال۱۴۰۱ ؛ ۱۷۸ میلیون دلار ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی باسهم ۲۷ درصد ، ۱۰۵ میلیون دلار ماشین آلات برقی با سهم ۱۶ درصد ، ۱۰۴ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۶ درصد ،الیاف سنتینک ۱۸ میلیون دلار با سهم ۳ درصد و مواد پلاستیکی ۱۶ میلیون دلار با سهم ۲ از طریق گمرکات استان اصفهان درصد ترخیص گردیده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان درخصوص مهمترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: طی این مدت امارات متحده عربی ۱۶۷ میلیون دلار با سهم ۲۵ درصد، چین ۱۰۹ میلیون دلار باسهم ۱۶ درصد، ترکیه ۱۰۷ میلیون دلار با سهم ۱۶ درصد ، کره جنوبی ۴۷ میلیون دلار باسهم ۷ درصد و آلمان ۳۹ میلیون دلار با سهم ۶ درصد ، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده اند.