مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تجلیل از فرهنگ غنی و وارسته اقوام ایران زمین و این استان، تصریح کرد: امروز یکپارپگی و انسجام موجود در کشورمان مرهون وحدت و پیوند عمیق بین اقوام ساکن در این سرزمین است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ایرنا، محمد […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تجلیل از فرهنگ غنی و وارسته اقوام ایران زمین و این استان، تصریح کرد: امروز یکپارپگی و انسجام موجود در کشورمان مرهون وحدت و پیوند عمیق بین اقوام ساکن در این سرزمین است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ایرنا، محمد رعیت روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران مکتب حسینی گلستان که در حسینیه سیستانی‌های گرگان و به میزبانی بنیاد نیمروز این استان برگزار شد، گفت: اقوام ساکن در ایران زمین یک ظرفیت مهم برای کشور به شمار می‌روند و آنها همیشه در کنار هم برای تقویت فرهنگ ایرانی – اسلامی پای کار بوده و هستند

وی افزود: پای کار بودن اقوام ساکن در ایران برای اعتلای فرهنگ ایرانی – اسلامی مان، یک شعار نیست بلکه آنها همیشه و در همه صحنه‌ها آن را در عمل به نمایش گذاشته‌ و می‌گذارند.
رعیت با اشاره به آیه ۴۶ سوره انفال که اشاره به اطاعت از خدا و پیامبر (ص) و پرهیز از اختلاف بین مسلمانان دارد، اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب و حامیان آنها در سراسر کشور و نیز در استان گلستان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام و مذاهب هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: بحمدالله درسایه درایت و رهبری امامین انقلاب و آگاهی‌بخشی علما و بزرگان این سرزمین و استان، دشمن نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد.
وی با تاکید بر اینکه اقوام ساکن در ایران اسلامی و گلستان باید وحدت و اتحاد خود را حفظ و تقویت کنند، گفت: فرهنگ ما برگرفته از دین اسلام و قرآن است که هدف آن به کمال رساندن انسانیت می‌باشد.
رعیت با قدردانی از بنیاد نیمروز در برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران مکتب حسینی در گلستان افزود: اینکه در این آیین از اقوام مختلف حضور دارند نشان از فرهنگ غنی و والای اقوام این سرزمین از جمله قوم سیستانی است.
وی با اشاره به رسالت روشنگری و آگاهی‌بخشی خبرنگاران به جامعه از آنها خواست در راستای وحدت و اتحاد هرچه بیشتر اقوام ساکن در گلستان و معرفی فرهنگ غنی آنها به جامعه تلاش کنند.
** یادواره هزار شهید سیستانی گلستان برگزار می‌شود
مدیرعامل بنیاد نیمروز گلستان هم در این مراسم با تسلیت ایام اربعین حسینی، هدف از برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط این تشکل فرهنگی – اجتماعی و حسینیه سیستانی‌های گرگان را تقویت وحدت و همدلی بین جامعه فرهیخته خبرنگاران از اقوام مختلف ساکن در این استان دانست و گفت: بنیاد نیمروز از سال‌ها قبل پیشگام برپایی این مراسم بوده است.
محمد آذری بابیان اینکه قومیت یک واقعیت انکارناپذیر است که در قرآن و قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است، افزود: همه تلاش‌ها باید در جهت استفاده بهنیه از ظرفیت اقوام در راستای اهداف نظام، وحدت و توسعه کشور و استان گلستان انجام شود.
وی اضافه کرد: فرهنگ غنی اقوام ساکن در گلستان بویژه آداب و رسوم متنوع آنها در بحث عزاداری‌های امام حسین (ع) یک موضوع و ظرفیت با اهمیت است که می‌توان از آن برای جذب گردشگر به این استان استفاده کرد.
آذری ادامه داد: در همین راستان بنیاد نیمروز فراخوان سوگواره‌ای با عنوان «نیمروز عاشورا» در قالب مستند، فیلم کوتاه، پوستر، عکس، اینفوگرافی، پادکست، داستان کوتاه، شعر و عکس نوشته را انجام داده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پنج مهرماه امسال از طرق شماره واتساپ ۰۹۳۶۰۸۷۶۲۲۲ ارسال کنند.
وی گفت: پس از بررسی آثار توسط کمیته داوران، به آثار برگزیده هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد نیمروز گلستان همچنین از برگزاری یادواره هزار شهید سیستانی این استان در دهه اول آبان امسال خبر داد و بیان داشت: عنوان این مراسم «گرامیداشت ۴ هزار شهید گلستان و هزار شهید سیستانی» خواهد بود که سخنران ویژه این مراسم رییس مجلس شورای اسلامی است.
آذری با تاکید بر ضرورت ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: در این حوزه کوتاهی شده و باید با کار و تلاش مضاعف به ویژه از سوی رسانه‌ها، شهدا و راه و منش آنها را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.
در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای هدایایی تجلیل شد.
استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه‌ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری فعال دارد.