رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت از تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده و غیراستاندارد ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در رشت به تالاب انزلی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،محمدتقی تقی زاده،با بیان اینکه میزان آلایندگی همه واحدهای صنعتی رشت رصد می شود، اظهار کرد: آلودگی واحدهای صنعتی رشت به طور مستقیم و یا […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت از تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده و غیراستاندارد ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در رشت به تالاب انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،محمدتقی تقی زاده،با بیان اینکه میزان آلایندگی همه واحدهای صنعتی رشت رصد می شود، اظهار کرد: آلودگی واحدهای صنعتی رشت به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به گوهررود و زرجوب می ریزد و در نهایت وارد تالاب انزلی می شود.

وی افزود: با پایش و نظارت هایی که صورت می گیرد اگر یک واحد صنعتی بیش از حد استاندارد به رودخانه های رشت آلودگی وارد کند، بلافاصله شناسایی و مشمول جریمه خواهد شد.

تقی زاده با اشاره به تخلیه فاضلاب آلوده ۱۵ واحد صنعتی آلاینده رشت به تالاب انزلی خاطرنشان کرد: پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه ها و نهایتا تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشـخیص مرجع قضائی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.

وی اظهار کرد: در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند.