مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا اعلام کرد که طالبان مخالف آموزش دختران در چارچوب اسلام نیست و مشورت‌ها برای بازشدن مدارس دخترانه بالاتر از پایه ششم، ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری جمهور، دفتر مطبوعاتی معاونت سیاسی رییس الوزرا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد”مولوی عبدالکبیر” با “رزا اوتنبایوا”رییس جدید یونما […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا اعلام کرد که طالبان مخالف آموزش دختران در چارچوب اسلام نیست و مشورت‌ها برای بازشدن مدارس دخترانه بالاتر از پایه ششم، ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری جمهور، دفتر مطبوعاتی معاونت سیاسی رییس الوزرا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد”مولوی عبدالکبیر” با “رزا اوتنبایوا”رییس جدید یونما دیدار و گفت وگو کرده ‌است.

معاون رییس‌الوزرا در این دیدار گفت: از تمام اقوام افغانستان در حکومت سرپرست حضور دارند.

نماینده سازمان ملل نیز از طالبان خواست که زمینه کار و آموزش را برای زنان فراهم کند.

همچنین خانم اوتنبایوا در این دیدار بر بهبود وضعیت آزادی بیان و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت افغانستان باید از این وضعیت خارج شود.

او گفته است که برای جلب کمک‌ها به افغانستان پیش از رسیدن فصل زمستان تلاش خواهد کرد.

**متقی: زمان آن است تا جهان و افغانستان به یکدیگر نزدیک شوند

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه نیز در دیدار با “روزا اتونبایوا” گفت: اکنون زمان آن است تا جهان و افغانستان به یکدیگر نزدیک شوند و شرایط، اولویت‌ها و خواسته‌های یکدیگر را درک کنند و یوناما می‌تواند این کار را بهتر انجام دهد.

نماینده جدید سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این دیدار درباره همکاری در مسایل گوناگون از جمله اعتمادسازی، سیستم بانکی و آموزش برای همه به ویژه دختران بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار با وجود اختلاف نظرها طرفین بر لزوم نزدیک ‌تر کردن افغانستان و جامعه بین‌المللی به خاطر افغان‌ها توافق کردند.

ازسوی دیگر هم عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست نیز در صفحه تویترش نوشته که مولوی متقی در این دیدار گفته که اکنون زمان آن است تا جهان و افغانستان به یکدیگر نزدیک شوند و شرایط، اولویت‌ها و خواسته‌های یکدیگر را درک کنند و یوناما می تواند این کار را بهتر انجام دهد.

متقی با ابراز امیدواری گفته است که یوناما در چهارچوب مسئولیت خود حقایق افغانستان را به جهانیان منتقل کند؛ زیرا برخی رسانه‌ها تصویری منفی از افغانستان به جهانیان ارایه می‌کنند.