حضور مدیرکل آژانس اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران را تثبیت کرد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حضور مدیرکل آژانس اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ما را تثبیت کرد، همچنین آقای گروسی برگزاری دو سالانه این کنفرانس را پشتیبانی و مورد حمایت قرار داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمد اسلامی عصر امروز […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حضور مدیرکل آژانس اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ما را تثبیت کرد، همچنین آقای گروسی برگزاری دو سالانه این کنفرانس را پشتیبانی و مورد حمایت قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمد اسلامی عصر امروز پس از پایان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان با بیان اینکه این کنفرانس ما با موفقیت برگزار شد، گفت: برای دنیا انرژی هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران منطقه ممنوعه است و به دیدگاه نظام سلطه، ایران وارد منطقه ممنوعه شده است؛ چرا که انرژی هسته‌ای قدرت‌ساز، ثروت‌ساز و اقتدارآفرین است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: به خاطر تأثیراتی که انرژی هسته‌ای در شکوفایی علمی دارد و همه حوزه‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، از ارزش بالایی برخوردار بوده و آنها این را در انحصار خود می‌دیدند.

وی اظهار کرد: همه مسائل انرژی هسته‌ای تحت مدیریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود و آژانس وظیفه دارد کشورها را پشتیبانی و این انرژی را در آن کشورها گسترش دهد، اما برای جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌دهند.

اسلامی اضافه کرد: بخش‌هایی که همکاری می‌کنند بیشتر به حوزه ایمنی و امنیت مرتبط می‌شود و وقتی وارد بخش‌های فناوری می‌شود، مطلقا همکاری نمی‌کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای کشور ما با کوشش جوانان اکنون از طریق تحقیق و توسعه به دست آمده است، خاطرنشان کرد: این برای استکبار و نظام سلطه خوش‌آیند نیست و با بهانه‌تراشی و اتهام‌زنی سعی می‌کنند مانع پیشرفت کشور ما شوند.

وی تصریح کرد: وقتی که ما خودمان هم خودمان را محصور می‌کردیم و فقط کنفرانس‌های ملی برگزار می‌کردیم، خودمان کمک می‌کردیم که صدای ما به بیرون منتقل نشود؛ اکنون این امر را به صورت بین‌المللی انجام دادیم و از این پس دو سالانه برگزار خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه استقبال خوبی از کنفرانس شد، عنوان کرد: در همه کنفرانس‌های هسته‌ای که در دنیا برگزار می‌شود، رویه آژانس این است که در آن شرکت می‌کند ولی در جمهوری اسلامی ایران جریان استکبار جهانی نمی‌گذارد آژانس با ایران همکاری کند و ما تلاش کردیم حتماً مدیرکل آژانس هم در این اجلاس شرکت کند که میزبانشان بودیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: حضور مدیرکل آژانس یک اتفاقی بود که اولین کنفرانس بین‌المللی ما را تثبیت کرد، همچنین آقای گروسی برگزاری دو سالانه این کنفرانس را پشتیبانی و مورد حمایت قرار داد و در واقع سنگ‌بنای این کنفرانس گذاشته شد.

وی تأکید کرد: به زودی اولین مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی و غذایی در اصفهان افتتاح می‌شود که نوید خوبی برای صنعت هسته‌ای در اصفهان به شمار می‌آید.

اسلامی با اشاره به بازرسی‌های آژانس از مراکز هسته‌ای ایران، گفت: ۱۳ بازرس در یک ماه اخیر به بازرسان مراکز هسته‌ای ایران اضافه شده‌اند و جمع بازرسانی که تاییدیه دارند و در ایران رفت و آمد می‌کنند حدود ۱۳۰ نفر است که در هیچ کشوری این میزان بازرس وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما در چارچوب «پادمان» و «ام‌پی‌تی» از بازرسی‌های آژانس میزبانی می‌کنیم، گفت: تاکنون درصد بالایی از بازرسی‌های آژانس از مراکز هسته‌ای ایران به خصوص اصفهان انجام شده و ما میزبان آنها بوده‌ایم و دیگر بهانه‌ای برای بازرسی از مراکز ما ندارند.