اگر در مرزهای شمال‌غرب قاچاق مشروبات الکلی و سلاح زیاد است به‌دلیل این است که گروهک‌ها بخشی از قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند و ترانزیت کالای قاچاق می‌کنند، کالا را تا مرز اسکورت می‌کنند و عملاً از این راه درآمدزایی می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال اغتشاشات صورت‌گرفته […]

اگر در مرزهای شمال‌غرب قاچاق مشروبات الکلی و سلاح زیاد است به‌دلیل این است که گروهک‌ها بخشی از قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند و ترانزیت کالای قاچاق می‌کنند، کالا را تا مرز اسکورت می‌کنند و عملاً از این راه درآمدزایی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال اغتشاشات صورت‌گرفته با توجه به نقش‌آفرینی تجزیه‌طلبان کومله و دموکرات مناطق غربی و شمال غربی کشور مورد توجه بوده است.

اما بررسی وضعیت در این مناطق نیاز دارد روندی از اقدامات و اتفاقات در این نقاط نیز بررسی شود که همین امر سبب شد  سراغ “بهنام نظری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، نیروی بومی استان مرکزی، بروند که به‌سبب زندگی و اشتغال، در استان کردستان و شهرهای مختلف کردنشین حضور داشته است.

معاون دانشکده کشاورزی کردستان، مسئول حراست و امور انتظامی گمرکات کردستان، مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری کردستان، مشاور استاندار و مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کردستان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کردستان، دو دوره رئیس هیئت فوتبال کردستان و مشاور امور ورزش استاندار بخشی از سوابق نظری است که نشان می‌دهد به‌خوبی منطقه را می‌شناسد و می‌تواند تحلیلی قابل توجه ارائه کند که مشروح این مصاحبه تفصیلی در زیر می‌آید:

تسنیم: شما سال‌ها تجربه کار و حضور در استان کردستان و زندگی در کنار مردم “کُرد” را داشته‌اید، در جریان اغتشاشات اخیر تلاش شد تا اتفاقات را به نام مردم غیور کرد افتخارآمیز سند بزنند که البته مردم کردستان و کردهای باغیرت خود را از اغتشاشگران جدا کردند، تحلیل شما چیست؟

باید بین مردم کردستان با گروهک‌های تجزیه‌طلب تفاوتی اساسی قائل شد چراکه اگر قائله کرستان را توانستیم مهار کنیم نه فقط توسط نیروهای مدافع امنیت بود بلکه بیشترین کمک به ختم قائله اخیر کردستان و حتی در دوران هشت ساله جنگ توسط پیشمرگان کرد مسلمان که امروز هم پای اعتقاد خود هستند رقم خورد.

کرد اصیل یعنی قادرخان‌زاده‌هایی که ۱۱ نفر از خانواده آنها شهید شده و ۶ برادر آنها را به شهادت رساندند اما همچنان پای انقلاب ایستادند و زمانی که مقام معظم رهبری در کردستان حضور پیدا کردند با این خانواده دیدار کردند. یا شهید “جلال بارنامه” که در خردادماه سال ۸۳ در مزرعه خودش در روستای باغان مریوان به ضرب گلوله تروریست‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.

آرزوی جلال بارنامه ۲ چیز بود، یکی اینکه تا زنده است یکبار دیگر همرزم قدیمش حاج احمد متوسلیان را ببیند و دوم اینکه خداوند مرگش را شهادت قرار دهد، این مصداق بارز یک کرد مسلمان پیرو ولایت و رهبری است که امثالش در کردستان فراوان است.

این خیلی مهم است که کردستانی باشی و به عدد تمام خانواده‌ات تهدید شوی که اگر با نظام باشی تو را می‌کشیم و یک به یک افراد خانواده‌ات را بکشند ولی قدمی از اعتقادات عقب ننشینی و قادرخان‌زاده و امثال ایشان هنوز هم سر حرف در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی خود باقی مانده و می‌گویند ما یک کرد ایرانی‌ و مسلمان هستیم، گروهک‌ها طی این ۴۳ سال بسیاری از هموطنان کرد ما را به دلیل همراهی و حمایت از نظام به شهادت رسانده‌اند که این منطق یک گروه است!