حجاب میراثی ارزشمند از گذشتگان است/ لزوم جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه گردشگری کردستان مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: حجاب، میراثی ارزشمند از زنان و مادران ایران اسلامی است که از گذشتگان به ما رسیده و باید به شکل صحیح حفظ و برای نسل جوان ترویج داده شود. به […]

حجاب میراثی ارزشمند از گذشتگان است/ لزوم جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه گردشگری کردستان

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: حجاب، میراثی ارزشمند از زنان و مادران ایران اسلامی است که از گذشتگان به ما رسیده و باید به شکل صحیح حفظ و برای نسل جوان ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: استان کردستان با وجود ظرفیت‌های منحصربه فرد طبیعی و تاریخی، دارای میراثی ناملموس بر پایه هویت فرهنگی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگی در جامعه افزود: حجاب خط مقدم فرهنگی و یادگار و میراثی ارزشمند از مادران و زنان این مرز و بوم است که همواره در طول تاریخ ایران اسلامی دارای اهمیت خاصی بوده و می‌باشد.

او عنوان کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگی و رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی می‌توانند در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش مهم و تأثیرگذاری را داشته باشد.

ماموستا کریمی در ادامه سخنانش، فعال کردن ظرفیت‌های بی‌بدیل استان و بهره‌برداری اقتصادی از آن را نیازمند جذب سرمایه‌گذار دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان استفاده کرد.

او بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند چشم‌انداز نوینی را در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان رقم بزند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان هم در این نشست گفت: توسعه گردشگری استان کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است

منصور مهرزاد اظهارکرد: زیرساخت‌های گردشگری کردستان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است و هر چند که پروژه‌های بسیاری در این سال‌ها به بهره‌برداری رسیده اما باز هم با کمبود امکانات و زیرساخت مواجه هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بابیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون شاهد استقبال گسترده هم‌وطنان و مسافران برای سفر و اقامت در استان کردستان بوده‌ایم افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری زمینه افزایش و ورود بیش از پیش مسافر و گردشگران را به استان فراهم می‌کند.

او یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا راه توسعه و معرفی قابلیت‌های گردشگری استان برای گردشگری داخلی و خارجی هموار شود.