مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از افزایش ۱۵ برابری اقامت مسافران و گردشگران نوروزی، در بازه زمانی ۲۶ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز یکشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره، اظهار داشت: با […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از افزایش ۱۵ برابری اقامت مسافران و گردشگران نوروزی، در بازه زمانی ۲۶ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز یکشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در این‌باره، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی قابل انتظار افزایش گردشگران ورودی به کردستان و آمادگی لازم تمام دستگاه‌ها در این ایام، شاهد استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران برای اقامت در این استان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: در بازه‌ زمانی اعلام شده، تعداد ۳۵۳هزارو ۳۹۲ نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی دارای مجوز اقامت داشته‌اند.

او با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۵ برابری داشته است، بیان کرد: شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه، سنندج و سقز به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

گویلیان، اظهار داشت: از مجموع بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده ۱۰ مورد تشویق، ۱۸مورد تذکر ،۷ مورد پلمب و ۴ مورد اخطار کتبی صادرشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: با توجه به رشد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی، امیدواریم همچنان شاهد توسعه و رونق این صنعت در استان باشیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان