امام جمعه سنندج گفت: جوانان زیادی جویای کار هستند و مسوولان برای اداره کشور باید از توانایی های آنها بهره بگیرند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب جوانان را امید کشور نامیده‌اند بنابراین باید بیش از این […]

امام جمعه سنندج گفت: جوانان زیادی جویای کار هستند و مسوولان برای اداره کشور باید از توانایی های آنها بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب جوانان را امید کشور نامیده‌اند بنابراین باید بیش از این به آنها بها داده شود.

وی افزود: باید قدر این مردم باوفا که وحدت و انسجام خود را حفظ کرده‌اند بدانیم و در عمران و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در عرصه‌های ملی، دفاعی، نظامی، سیاسی و اقتصادی گام‌های مهمی برداشته و با اتکا به استعدادهای انسانی، دانشمندان و نخبگان و منابع خدادادی می‌توان گام‌های بزرگتری در جهت رشد و توسعه برداشت.

وی با اشاره به ضرورت خدمتگذاری‌ به مردم گفت: هیچ کار نیکی حتی اگر ذره‌ای باشد نزد خدا بی ثواب و بی پاسخ نمی‌ماند و گم نمی‌شود.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فوت ماموستا حسامی امام جمعه پیشین سنندج اظهار داشت: او عالمی روحانی و خستگی ناپذیر و کسی بود که عمر و جوانی خود را برای تبلیغ دین اسلام گذاشت و ۲۷ سال در این سنگر جهاد کرد.

ماموستا رستمی ادامه داد: حضور مردم کردستان که از دور و نزدیک در تشییع پیکر ماموستا حسامی شرکت کردند، شایان تشکر و قدردانی است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: دین اسلام دین کرامت و احترام به دیگران است و حضرت علی (ع) در این ارتباط فرموده است زخم سرنیزه رفع می‌شود اما زخم زبان ماندگار است.

ماموستا رستمی با اشاره به یکی از احادیث پیامبر اکرم(ص) افزود: انسان دو رو، منافق و فتنه جو به هیچ وجه به بهشت نمی‌رود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان