امام خمینی فتح خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته است و آیت الله خامنه‌ای حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بِسْمِ الله الرَحمن الرَحیم ( پل آزادی […]

امام خمینی فتح خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته است و آیت الله خامنه‌ای حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،

بِسْمِ الله الرَحمن الرَحیم

( پل آزادی )

جنگ هشت ساله جوهر مردانی را نشان داد.که با کمترین پشتیبانی و امکانات توانستند تاریخ بزرگی را در تقویم پر فراز و نشیب کشور رقم بزنند .

یگان های مهندسی در نیروی زمینی ارتش نقش ارزشمندی را در جنگ ایفا کردن


پل سازی
ایجاد استحکامات دفاعی و سدهای پدافندی از مهم‌ترین وظایف این یگان می باشد .
در عملیات آفندی بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر و رهایی ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور از چنگال بعثیان شد .ابتکار مهم گروه مهندسی نیروی زمینی در احداث پل شناور یا همان PNP بر روی رودخانه خروشان کارون بسیار حائز اهمیت بود .

احداث این پل یکی از استراتژی های دفاعی برای پیشروی به سمت خرمشهر و عقب راندم دشمن به شمار می آمد که با عبور رزمندگان تجهیزات خودروها و جنگ افزارها می توانست نقش تعیین کننده ای را در پیروزی عملیات داشته باشد .

با احداث پل آزادی در عملیات بیت المقدس شگفتی دیگری رقم خورد .نصب سریع و هجوم پل آزادی در خروش کارون و با عرض ۲۶۰ متر امر محالی بود که به مدد خلاقیت و مساعی شبانه روزی مهندسان و دلاور مردان مخلص نیروی زمینی ارتش ممکن شد .

پل آزادی نام دلاور مردان نیروی زمینی را در دل تاریخ جاودانه ساخت مردانی که بی وحشت از صدای گلوله و انفجار ،توپ و خمپاره در عملیات آزاد سازی خرمشهر خوش درخشیدند.
سنگر سازان بی سنگری که در اوج رشد بارندگی و حماسه آفرینی بی ادعا و خالصانه آزادی را به ارمغان آوردند .

خبرنگار :شهرزاد اریه بندان