برخی منابع گفته اند که نتانیاهو حاضر نیست وزارت جنگ را به «اسموتریچ»، رهبر حزب صهیونیسم دینی بسپارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،برخی منابع در حزب لیکود اعلام کردند که حتی اگر کار به انتخابات جدید کشیده شود، نتانیاهو حاضر نیست وزارت جنگ را به «اسموتریچ»، رهبر حزب صهیونیسم دینی بسپارد. پیشتر رسانه‌های عبری […]

برخی منابع گفته اند که نتانیاهو حاضر نیست وزارت جنگ را به «اسموتریچ»، رهبر حزب صهیونیسم دینی بسپارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،برخی منابع در حزب لیکود اعلام کردند که حتی اگر کار به انتخابات جدید کشیده شود، نتانیاهو حاضر نیست وزارت جنگ را به «اسموتریچ»، رهبر حزب صهیونیسم دینی بسپارد.

پیشتر رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده بودند که اصرار و پافشاری اسموتریچ رئیس حزب صهیونیسم دینی بر دستیابی به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، کار نتانیاهو برای تشکیل کابینه نخست وزیری را دشوار کرده است.

همچنین نتانیاهو با فشار آمریکا و جامعه بین‌المللی برای عدم تعیین اسموتریچ به عنوان وزیر جنگ به دلیل موضع‌گیری‌های فاشیستی و نژادپرستانه او علیه فلسطینی‌ها روبروست.

پیش از این نیز، منابع عبری از تشدید اختلافات میان اعضای ائتلاف راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو در راستای تشکیل کابینه جدید خبر داده بودند. در همین راستا، روزنامه یدیعوت آحرونوت اخیراً در گزارشی اعلام کرد وزارت‌های جنگ، امورخارجه و دادگستری به عنوان وزارت‌های کلیدی در انحصار حزب لیکود به ریاست نتانیاهو باقی می‌ماند، اما برای دیگر وزارت خانه رقابت شدیدی میان دیگر جریان‌های عضو ائتلاف نتانیاهو قرار دارد.