افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری در پایانه کاوه مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری در پایانه کاوه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ابوالفضل توکلی در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری اصفهان […]

افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری در پایانه کاوه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری در پایانه کاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ابوالفضل توکلی در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری اصفهان در پایانه کاوه که روز پنجم آبان‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: پایانه کاوه در میان پایانه‌های پنج‌گانه اصفهان خدمات منحصربه‌فردی ارائه می‌کند که الگویی برای پایانه‌های کشور است.

او ایجاد خوابگاه رانندگان و تعمیر ناوگان و سوخت‌گیری را از خدمات ارائه شده در پایانه کاوه دانست و افزود: با افتتاح دفتر انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری به منظور تأمین رفاه حال رانندگان گام بلند دیگری در این زمینه برداشته می شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از خدمت ماندگار فعالان حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری در اربعین حسینی یاد کرد و گفت: رانندگان در مسیر خدمت‌رسانی به زائران حسینی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند.

او با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نام ۱۰ شهید راننده در حوزه مسافربری احصا شده است که بر این اساس باید کتابی از پیشتازان این قشر که در دفاع مقدس تأثیرگذار بودند، منتشر شود.

توکلی با تاکید بر اینکه سازمان پایانه‌های شهرداری از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن و فعالان این صنف جدا نیست، افزود: در راستای رفع مشکلات رانندگان تلاش خواهیم کرد، زیرا اگر به جایگاه رانندگان توجه کنیم فعالان این عرصه خدمات خوب و شایسته‌ای به میهمانان شهر اصفهان ارائه می‌کنند.

«کاپیتان» جایگزین عنوان «راننده» می‌شود

علی مجیدی دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان کشور نیز از پیشنهاد این کانون مبنی بر جایگزین کردن عنوان «کاپیتان» با «راننده» خبر داد و گفت: سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور این پیشنهاد را پذیرفته و به‌زودی این عنوان تغییر خواهد کرد.

فعالیت آزادانه زنان راننده اتوبوس‌های برون‌شهری در جاده‌های کشور

دبیر انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون‌شهری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: سال‌ها پیش انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری به همت تعدادی از رانندگان با هزینه شخصی شکل گرفت، اما این انجمن در این سال‌ها هیچ جایگاهی در پایانه کاوه نداشت.

احمد اثنی‌عشری افزود: راه‌اندازی دفتر انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری در پایانه کاوه از ضروریات بود که پس از سال‌ها با پیگیری‌های سازمان پایانه‌ها محقق شد.

او با اشاره به فعالیت رانندگان زن گفت: این رانندگان با آزادی و امنیت کامل در جاده‌های کشور فعالیت می‌کنند. آنها شجاعانه این کار سخت را انتخاب کرده‌اند و تاکنون هیچ حادثه‌ای را رقم نزده‌اند.