منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پناهجویان اوکراینی را بیرون کرده و به آنها خدمات نمی دهند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که برخی بیمارستان های رژیم صهیونیستی پناهندگان اوکراینی را بیرون کرده ‌و از ارائه خدمات درمانی به آنها خودداری […]

منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پناهجویان اوکراینی را بیرون کرده و به آنها خدمات نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که برخی بیمارستان های رژیم صهیونیستی پناهندگان اوکراینی را بیرون کرده ‌و از ارائه خدمات درمانی به آنها خودداری کرده است.

این بیمارستان ها اعلام کردند که دلیل این اقدام عدم پرداخت بودجه بیمه ویژه آن‌ها از سوی وزارت دارایی است.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی بیمه درمانی برای پناهندگان اوکراینی را که از دو هفته پیش تمام شده، تمدید نکرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که ۱۴ هزار نفر اکنون بدون پوشش درمانی مانده اند و علاوه بر آن در نیم سال گذشته تمام خدمات دهی به پناهندگان کاهش و یا متوقف شده است.

این روزنامه صیهونیستی نوشت که اگر از وزارتخانه ها بپرسید که چرا خدمات دهی به پناهجویان جنگ را متوقف کردید آن ها خواهند گفت که می خواهیم خدمات درمانی را تمدید کنیم اما اکنون آمادگی پرداخت هزینه ها را نداریم.

برپایه این گزارش، تمدید بیمه های درمانی به مشکل خواهد خورد زیرا رژیم صهیونیستی در فراهم کردن بودجه موفق نخواهد شد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین تاکید کرد که اقدامات صورت گرفته علیه پناهجویان اوکراینی از سوی کابینه راستگرا عجیب و غافلگیر کننده نیست زیرا این کابینه اموال را غارت می کند تا جیب بخش های نزدیک به خود را پر کند بنابراین پولی برای درمان پناهجویان نمی ماند.

اخیرا سفارت اوکراین در تل آویو به نمایندگی از ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور به مسئولان رژیم صهیونیستی درباره اخراج اوکراینی ها از سرزمین های اشغالی هشدار داده است.

سفارت اوکراین در تل آویو به نمایندگی از زلنسکی گفته است: «اگر اخراج اوکراینی ها از اسرائیل (سرزمین های اشغالی) متوقف نشود، ورود اسرائیلی ها (صهیونیستها) به شهر اومان” در اوکراین ممنوع و توافقنامه لغو روادید نیز فسخ خواهد شد.»

بر اساس داده های سفارت اوکراین، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۲، ۲۷۰۵ شهروند اوکراینی را اخراج کرد. در نیمه اول سال ۲۰۲۳، این رژیم ۲۰۳۷ شهروند اوکراینی را اخراج کرد که تقریباً به اندازه کل سال ۲۰۲۲ میلادی بوده است. اوکراینی هایی که اجازه ورود به آنها به سرزمین های اشغالی نیز داده نمی شود، شب ها در فرودگاه روی زمین می خوابند و سپس سوار هواپیما می شوند