برگزاری اولین نشست موکب داران اربعین حسینی در اصفهان رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان از برگزاری اولین نشست موکب داران اربعین حسینی با هدف توجه به زیر ساخت های موکب داری در اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،جعفر عسگری گفت: این نشست همراه با نمایشگاهی از تجهیزات مورد نیاز موکب […]

برگزاری اولین نشست موکب داران اربعین حسینی در اصفهان

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان از برگزاری اولین نشست موکب داران اربعین حسینی با هدف توجه به زیر ساخت های موکب داری در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،جعفر عسگری گفت: این نشست همراه با نمایشگاهی از تجهیزات مورد نیاز موکب داران همراه بود تا با بروز رسانی تجهیزات و امکانات زمینه خدمت رسانی بهتر به زائران اباعبدالله فراهم شود

وی با بیان اینکه حرکت اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی عظیم است گفت در این نمایشگاه هم به بعد نرم افزاری و زیر ساخت های فرهنگی و هم به زیر ساخت‌های سخت افزاری اداره ی یک موکب در مراسم اربعین پرداخته شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی در استان اصفهان افزود: این ستاد برای خدمت رسانی به زائران برنامه‌ریزی را زودتر از سال‌های گذشته آغاز کرده و این نمایشگاه یکی از اقدامات این ستاد است که با همکاری موسسه شهید زین الدین سپاه برگزار شده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری( حفظه الله) که اربعین حسینی را بستر ساز تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز ظهور خطاب می کنند گفت: اگر ما این درک و شأن را برای مراسم اربعین حسینی قائل باشیم در حد اندازه آن هم سرمایه گذاری خواهیم کرد.

عسگری تاکید کرد: ما نباید به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین به عنوان یک مناسبت هر ساله نگاه کنیم بلکه هرسال در جهت رشد تعالی فرهنگی و زیرساختی آن تلاش بکنیم.

وی در پایان از ثبت نام پروانه موکب های اربعین خبر داد و گفت روال صدور مجوز طبق اساس نامه خواهد بود و رابط های فرهنگی، بهداشتی، گمرک و …. هر موکب باید آموزش های لازم را ببینند تا در عین خدمت رسانی با کیفیت از آسیب ها و خطرات احتمالی هم پیشگیری شود.