ظرفیت‌های بی‌بدیل کردستان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند مدیرکل دفتر مدیریت‌عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: شایسته است ظرفیت‌های بی‌بدیل طبیعی، فرهنگی و تاریخی کردستان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، میثم آسوپا نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی […]

ظرفیت‌های بی‌بدیل کردستان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند

مدیرکل دفتر مدیریت‌عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: شایسته است ظرفیت‌های بی‌بدیل طبیعی، فرهنگی و تاریخی کردستان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، میثم آسوپا نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی روز جمعه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ در این‌باره، اظهار کرد:استان کردستان در بخش‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کم‌‌نظیری است که برای رسیدن به توسعه باید از این پتانسیل به خوبی و در جای خود بهره برد.

او با بیان اینکه، کردستان در حوزه صنایع‌دستی نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر ویژگی‌های چشم‌گیری دارد، افزود:در این استان برخی از هنرها خاص است که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته و بخش صنایع‌دستی نیز هنرمندان ویژه‌ای دارد که باید بیشتر به آنها توجه شود.

مدیرکل دفتر مدیریت‌عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عنوان کرد: صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین اولویت‌‌های توسعه کردستان است که معرفی بیش از پیش آن می‌تواند این استان را از نظر اقتصادی متحول کند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، با بیان اینکه بناهای تاریخی بسیاری در کردستان وجود دارد که در کشور کم‌نظیر است، یادآور شد: در بازدیدی که از جاذبه‌ها و پروژه‌های استان داشتیم، موارد و مسائل مختلفی بررسی شد که به‌ اطلاع وزیر محترم میراث‌فرهنگی خواهد رسید.

مدیرکل دفتر مدیریت‌عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت:با همت و حرکت جمعی، قطعا حجم وسیعی گردشگر به سمت استان سرازیر می‌شود که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان