طرح «کلاس شهر» در مسیر تبدیل شدن به مطالبه ای کشوری معاون فرهنگی شهرداری اصفهان اجرای طرح «کلاس شهر» در اصفهان را تحقق رویایی دیرین دانست و گفت: این طرح در صورت همراهی، صبر و مداومت معلمان تجلی موفقیت آمیزی در آینده خواهد داشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره […]

طرح «کلاس شهر» در مسیر تبدیل شدن به مطالبه ای کشوری

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان اجرای طرح «کلاس شهر» در اصفهان را تحقق رویایی دیرین دانست و گفت: این طرح در صورت همراهی، صبر و مداومت معلمان تجلی موفقیت آمیزی در آینده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجتبی شاه‌مرادی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ضمن خدمت طرح کلاس شهر گفت: شهرداری پس از سال‌ها فرهنگ‌سازی در حوزه فرهنگ شهروندی به این نتیجه رسید که باید برای انتقال این مفاهیم به آموزگاران دوره ابتدایی متوسل شود، چرا که این معلمان هستند که می‌توانند ضرورت‌های زندگی در شهر را به فرزندان آموزش دهند.

او افزود: امروز این موضوع که در گذشته برای آموزش و پرورش ما به رؤیا شبیه بود با اجرای طرح کلاس شهر در اصفهان محقق شده و معاونت فرهنگی شهرداری هزینه زیادی صرف اجرای موفق این طرح کرده است.

شاه‌مرادی با بیان اینکه این طرح در صورت همراهی، صبر و مداومت معلمان تجلی موفقیت آمیزی در آینده خواهد داشت، تأکید کرد: اگر در زمینه معضلاتی مانند آسیب رساندن به فضای سبز و گازگرفتگی در فصول سرد سال از فرصت امروز برای ارائه آموزش‌های شهروندی استفاده نکنیم این موضوعات به حسرت‌های آینده ما تبدیل خواهد شد.

آینده پرافتخار اصفهان به دست آموزش و پرورش رقم می‌خورد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان همچنین بر توجه مجموعه مدیریت شهری اصفهان به اثرگذاری آموزش و پرورش بر آینده پرافتخار شهر اصفهان گفت: امیدوارم معلمان بیش از پیش با ما در اجرای طرح کلاس شهر همراهی کنند تا شهری زیست‌پذیرتر داشته باشیم و نبض فرهنگ در آن قوی‌تر از گذشته بزند.

او با بیان اینکه اصفهان در میان تمام شهرهای ایران رتبه نخست را در حوزه ارائه آموزش‌های شهروندی دارد خاطرنشان کرد: کلاس شهر نیز به‌عنوان طرح آموزش مهارت‌های شهروندی به دانش‌آموزان در حال تبدیل شدن به مطالبه‌ای کشوری است، بنابراین همراهی آموزگاران برای آسیب‌شناسی و ارتقای این طرح، می‌تواند یک موج کشوری را رقم زده و در آینده تمام فرزندان این سرزمین اثرگذار باشد.

کلاس شهر، بستری برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: طرح کلاس شهر بستری برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهر محسوب می‌شود و امیدوارم پس از اجرای آن روزهای روشن‌تری در انتظار فرهنگ شهرمان باشد.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: امیدوارم مسیر پرافتخاری که مدیران حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با تداوم طرح کلاس شهر و ارتقا و تقویت آن ادامه دادند، برای ما و نسل آینده رستگاری و پیشرفت به همراه بیاورد.

وجیهه فاضل، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: رسیدن به اهداف متعالی این طرح نیازمند پیگیری معلمان و ارتباط مؤثر آنها با مؤلفان کتب طرح کلاس شهر است.

در ادامه این مراسم از دو کتاب جدید طرح کلاس شهر شامل «بسط نظری و عملی کلاس شهر» و «کتاب کار معلم» رونمایی شد.

لازم به ذکر است، طرح «کلاس شهر» با هدف توسعه و ترویج مهارت‌های شهروندی در دانش‌آموزان دوره ابتدایی (پایه‌های اول و ششم ابتدایی) سومین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد.