وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه (۱۹ نوامبر) در سخنانی مدعی شد که چین و روسیه به دنبال جهانی […]

وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه (۱۹ نوامبر) در سخنانی مدعی شد که چین و روسیه به دنبال جهانی هستند که در آن از زور برای حل و فصل اختلافات استفاده شود.

آستین در انجمن امنیت بین المللی کانادا با اتهام زنی به روسیه و چین، مدعی شد: «پکن، مانند مسکو، به دنبال جهانی است که در آن قدرت درست کند، در آن اختلافات با زور حل و فصل شود و در آن مستبدان بتوانند شعله آزادی را خاموش کنند.»

آستین همچنین گفت که فعالیت‌های چین در اطراف تایوان به طور فزاینده ای تحریک آمیز است، زیرا هواپیماهای پکن تقریباً روزانه در نزدیکی جزیره پرواز می‌کنند و تعدادی از هواپیماهای آمریکایی و متحدانش را رهگیری می‌کنند.

این سخنان و ادعاهای وزیردفاع آمریکا در حالی بیان می‌شود که واشنگتن چین و تلاش‌هایش برای بازسازی منطقه هند و اقیانوس آرام را مهم‌ترین چالش پیش روی خود معرفی می‌کند. استراتژی دفاع ملی ایالات متحده که ماه گذشته منتشر شد، همچنین تاکید دارد که تهاجم روسیه به اوکراین تهدیدهای حاد مسکو را برجسته کرده و واشنگتن در تلاش است تا از آنها جلوگیری کند.