مسئولین نمایندگی آستان قدس رضوی و خادمیاران کانون ایثار و شهادت به همراه خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با حضور در منزل مادر شهید خرازی با ایشان دیدار کردند.به گزاش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی حجه‌فروش، مسئول کانون‌های خدمت رضوی اصفهان در این دیدار با مادر شهید حسین خرازی با گرامیداشت یاد و خاطره […]

مسئولین نمایندگی آستان قدس رضوی و خادمیاران کانون ایثار و شهادت به همراه خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با حضور در منزل مادر شهید خرازی با ایشان دیدار کردند.
به گزاش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی حجه‌فروش، مسئول کانون‌های خدمت رضوی اصفهان در این دیدار با مادر شهید حسین خرازی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خرازی از حضور خود در مدت کوتاهی در کنار حاج حسین خرازی در منطقه فاو یادکرد و اظهار داشت: اخلاق و سلوک حاج حسین چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت ایشان زبانزد بوده است.
طیبه تابش، مادر شهید خرازی نیز به بیان خاطره‌ای از شهید پرداخت و گفت: هر زمان برای زیارت مزار حاج حسین می‌رفتم، جمعیت زیادی حضور داشتند به همین دلیل روزی ظهر هنگام اذان به مزار شهیدم رفتم؛ شب همان روز پسرم را در خواب دیدم که گفت: مادر، دیگر موقع نماز و اذان ظهر و مغرب سر مزار من نیایید چراکه با دوستانم می‌خواهیم به نماز بایستیم و قرار است میهمان برایم بیاید.
وی افزود: با شنیدن این حرف ناراحت شدم و گمان کردم حتما کسی از اقوام فوت خواهد کرد، ولی صبح روز بعد وقتی رادیو را روشن کردم گفت: امروز تشییع ۱۵۰ شهید غواص انجام می‌شود.
همچنین مادر شهید خرازی خاطره‌ای از حضور در مشهد مقدس گفت و اظهار داشت: در یکی از سفرهایی که برای زیارت به مشهدالرضا مشرف شده بودم در صحن انقلاب ایستاده بودم و آرزو کردم که مهمانی سفره حضرت نیز شامل حال من بشود، هنوز در همین فکرها بودم که یک نفر صدایم کرد و گفت: حاج‌خانم شما تا کی اینجا هستید گفتم فردا می‌رویم، گفت: این دو پته غذای حضرتی برای شما بروید و از غذای مهمانسرای حضرت رضا تناول کنید ، از او گرفتم و برای این اجابت سریع از آقا سپاسگزاری کردم.
در ادامه این دیدار، یکی از خادمیاران که از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزم شهید خرازی بود جدیت شهید خرازی را یکی از نقاط قوت شخصیتی این شخصیت دانست.
این دیدار معطر به پرچم مطهر گنبد آقا امام رضا(ع) بود و از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان تابلو فرش از فرش‌های حرم امام مهربانی به همراه نبات و نمک و عطر متبرک حرم به مادر شهید حاج حسین خرازی اهدا شد.
حسین خرازی در جریان عملیات بزرگ و غرورآفرین «کربلای ۵» در حالی که فرماندهی «لشکر ۱۴ امام حسین (ع)» را برعهده داشت، در ۸ اسفند ۱۳۶۵ در اثر اصابت ترکش به قلبش، به فیض عظمای شهادت نائل آمد. پیکر این فرمانده شهید والا مقام پس از تشییع با شکوه، در گلستان شهدای اصفهان (تخت فولاد) آرام گرفت.
خبرنگار: الهام خانی