تجلیل معاون رئیس جمهور از عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: برنامه جامع و اهداف مشخصی به منظور توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مشخص می‌شود تا در یک ماه آینده شاهد اجرای آنها و افزایش تعاملات میان دو طرف […]

تجلیل معاون رئیس جمهور از عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: برنامه جامع و اهداف مشخصی به منظور توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مشخص می‌شود تا در یک ماه آینده شاهد اجرای آنها و افزایش تعاملات میان دو طرف باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در این نشست اظهار کرد: اصفهان دارای مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاه‌های بزرگ و معتبری است، از طرفی وجود نیروی انسانی مستعد و آینده‌نگری موجب پیشرفت چشمگیر صنعت در این استان شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال تمرکززدایی از پایتخت است، عنوان کرد: تیزهوشی اصفهانی‌ها باعث تشکیل کمیسیون دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی اصفهان شد که حرکت بسیار ارزشمندی است، لذا معاونت علمی ریاست جمهوری آماده گسترش تعاملات و همکاری‌ها است.
دهقانی گفت: امروز محصولات، خدمات و فرایندها همگی می‌توانند دانش‌بنیان باشند و تولیدکننده ثروت و ارزش آفرین باشند، با توجه به شرایط موجود، شرایط برای ورود به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان سخت‌تر و ملاک‌ها دقیقتر و ریزبینانه شده است.
وی گفت: شرکت‌ها و صنایع کشور از لحاظ نیروی انسانی بسیار توانمند هستند و با کشورهای پیشرفته در این شاخص برابری می‌کنند و این موضوع یک فرصت خوب برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است، امروز شرکت‌های دانش‌بنیان به تجاری‌سازی محصولات، بازرگانی و فروش نیاز دارند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به نقش موثر اتاق بازرگانی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: ضروری است شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت جدی وارد اتاق بازرگانی شوند، از طرفی ضروری است اتاق گفتمان سازی کند و پلتفرم‌هایی برای میدان دادن به دانش‌بنیان‌ها ایجاد کند.
وی با تمجید از اجرای طرح پویش با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: برنامه جامع و اهداف مشخصی به منظور توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مشخص می‌شود تا در یک ماه آینده شاهد اجرای آنها و افزایش تعاملات میان دو طرف باشیم.
دهقانی اضافه کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های بسیاری است، اتاق بازرگانی توانمندی دارد و امیدواریم گسترش تعاملات بتواند به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش توان فروش محصولات دانش‌بنیان در داخل و خارج کشور بینجامد.

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز عنوان کرد: در این دوره از فعالیت پارلمان بخش خصوصی اصفهان، کمیسیون دانش‌بنیان تشکیل شد که یک حرکت ارزشمند و جدید محسوب می‌شود، نگاه اتاق بازرگانی به دانش‌بنیان‌ها ویژه است و برای حمایت از آنها برنامه‌های جدی در دستور کار دارد.
وی با اشاره به اینکه اتاق آمادگی هرگونه همکاری و گسترش تعاملات با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری را دارد، تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری دارد، وجود مراکز علمی و دانشگاهی توانمند و نیروی انسانی مناسب از دیگر ویژگی‌های اصفهان است که فعالیت در اصفهان را برای هر فعال اقتصادی جذاب می‌کند