مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر به میزبانی جناب آقای دکتر حسن کامران،باحضور حضرت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری، جناب آقای دکتر اسلامی معاون رئیس جمهور، جناب آقای مرتضوی استاندار اصفهان و دیگر مسئولان استانی در مسجد مصلی طوقچی برگزار گردید.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و […]

مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر به میزبانی جناب آقای دکتر حسن کامران،باحضور حضرت آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری، جناب آقای دکتر اسلامی معاون رئیس جمهور، جناب آقای مرتضوی استاندار اصفهان و دیگر مسئولان استانی در مسجد مصلی طوقچی برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم،مهمترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر را خدا باوری و مردم داری بیان کرد و گفت: باید از خداوند بخواهیم به همه ما توفیق عمل کردن و سرمشق گرفتن از شیوه و روش این شهیدان عطا کند.
وی اطاعت از ولی و پشت سر ولی حرکت کردن را از ویژگی های بارز شهید رجایی و باهنر دانست و اذعان کرد: به برکت خون شهدا مامروز ما در یک تراز قدرتی اقتدار آفرین قرار گرفتیم و باید این را مداوم با خود تکرار کنیم.
اسلامی تاکید کرد امروز اگر آمریکا تقاضا دارد راجع به موشک های ایران و مسائل منطقه ای صحبت کند پذیرفته اند که ایران دارای قدرت نظامی تعیین کننده است واگر می‌خواهد مذاکره کند می‌خواهد تکلیف منافع آمریکا را در تقابل با ظرفیت ایران بداند و این نقطه اقتدار آفرینی است که ایران در آن قرار دارد.
وی بیان کرد: موضوع بسیار حائز اهمیتی که وجود دارد این است که شما می توانید منابع کشور خود را و آنچه را که در راستای منافع شما هست را هزینه کنید نه آنچه در راستای منافع آن ها است.
اسلامی اظهار کرد: ما در شرایط کنونی با توجه به شرایط گوناگون که در پرتو تحریم به وجود آمده و جمعیت افزایش پیدا کرده و توسعه و مصرف به شدت افزایش یافته است و کشور را که در آن زمان جمعیت حدود دو و نیم برابر کمتر بوده کشور را اداره میکنید و زیر ساخت ها هم که مشخص است که چگونه بوده است که آب و برق نداشتند،با آن حداقل توسعه زیر ساختی
تطابق کنید که چگونه می شود دخل و خرج یک سیستم را به وجود آورد.
این مقام مسئول ادامه داد: دشمنان در جایی که جمهوری اسلامی در راستای یکی از حوزه های اقتدار آفرین بود شروع به مزاحمت و تلاش و تحریم کردندو مهمترین این عرصه ها همین موضوع هسته ای است وحتی قبل از انقلاب هم با ایران مقابله میکردند که در ایران چرخه سوخت هسته‌ای وجود نداشته باشد.
وی تاکید کرد این نیست که بمب وجود داشته باشد بلکه داشتن چرخه سوخت هسته‌ای قدرت است ودشمنان خود می‌دانند که بمبی در کار نیست بلکه این را بیان می‌کنند که عملیات روانی انجام دهند.
اسلامی اذعان کرد: اینان چرخه سوخت هسته ای را بین پنج کشوری که حق وتو دارند تقسیم کرده اند و نمی‌خواهند دیگر کشورها داشته باشند واکثر کشورها چرخه سوخت را ندارند و برخی کشورها که دارند بخشی از چرخه سوخت را دارند و بقیه تمام خریدارند. یعنی در انحصار است.
همچنین در ادامه این مراسم آیت الله مهدوی با بیان اینکه برای تشخیص راه درست باید به فرمایشات رهبری دقت کنیم اظهار داشت: اگر می خواهیم در زمان فتنه ها راه درست را تشخیص دهیم باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم و پیرو ایشان باشیم.
درپایان نیز از برخی مسیولان و مدیران موفق دولتی و شهروندان موفق تقدیر به عمل آمد.
خبرنگار: الهام خانی