وزارت نفت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز طی دوره آتش بس موقت، بیش از یک میلیارد دلار نفت این کشور را غارت کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،وزارت نفت و معادن دولت نجات ملی یمن روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، میزان نفت […]

وزارت نفت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز طی دوره آتش بس موقت، بیش از یک میلیارد دلار نفت این کشور را غارت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،وزارت نفت و معادن دولت نجات ملی یمن روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، میزان نفت و گاز یمن که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن در دوره آتش‌بس موقت غارت کرده‌اند برای پرداخت ۱۱ ماه حقوق همه کارکنان دولت کافی بود.

این وزارتخانه تاکید کرد، مجموع ثروت نفتی یمن که طی مدت آتش بس توسط دشمن غارت شده به ۱٫۱ میلیارد دلار می‌رسد که معادل ۹٫۹ میلیون بشکه نفت است.

بر اساس بیانیه وزارت نفت دولت نجات ملی یمن، مجموع درآمدهای گازی داخلی این کشور که توسط ائتلاف متجاوز و مزدوران آن در ماه‌های آتش‌بس به غارت رفته نیز بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال است.از طرف دیگر شورای وزرای دولت صنعا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ثروت نفتی یک ثروت مستقل برای همه مردم یمن است که باید برای کاهش مشکلات و رنج‌های آنها و پرداخت حقوق کارکنان و حمایت از خدمات اساسی مورد استفاده قرار بگیرد.