رمضان فرصتی برای جاری‌شدن برکات قرآن به یک سال تولیدات رسانه رئیس رسانه ملی از تمسک معارف والای قرآنی در برنامه‌های ماه رمضان، در ادامۀ مسیر تحول صداوسیما به‌شکل پیوسته ابراز امیدواری کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،جبلی، رئیس رسانه ملی در جمع برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد: تمسک به حبل متین […]

رمضان فرصتی برای جاری‌شدن برکات قرآن به یک سال تولیدات رسانه

رئیس رسانه ملی از تمسک معارف والای قرآنی در برنامه‌های ماه رمضان، در ادامۀ مسیر تحول صداوسیما به‌شکل پیوسته ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،جبلی، رئیس رسانه ملی در جمع برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد: تمسک به حبل متین معارف والای قرآنی در برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان، در ادامۀ مسیر تحول صداوسیما به‌شکل پیوسته و پایدار، به تحقق اهداف این برنامه‌ها کمک کند و توشۀ معنوی رسانه ملی در تمام طول سال باشد.

جبلی که در آیین تقدیر از برتر‌های رمضانی صداوسیما سخن می‌گفت با تبریک به دست‌اندرکاران برنامه‌های ویژه رمضان امسال که توفیق خدمتگذاری به مردم را در این ماه نورانی داشته‌اند، اظهار کرد: کار برنامه‌سازان رمضان ۱۴۰۲ از جهات گوناگونی دشوار بود و یقین داریم منشأ هر میزان که تولیدات رمضان بر دل مخاطبانشان نشسته باشد، نور و برکت قرآن است که درنتیجۀ تلاش و زحمات شما بوده است.

وی ادامه داد: امیدوارم این برکات قرآنی و معرفتی توشه راه امسال ما در رسانه ملی باشد و جوانه‌های تحولی که منور به نور قرآن شده، بالنده شود.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین افزود: وظیفه خودم می‌دانم از خلاقیت در طراحی و اجرای برنامه «محفل» تشکر کنم که در کنار برنامه‌های خوب دیگر پخش شد و باید گفت مصادیق تحول در این گونه از تولیدات رسانه به‌تدریج قابل کشف و جست‌وجو در این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: باور ما این است که اگر این حال معنوی در دل شما نبود، مردم هم با برنامه‌هایتان ارتباط برقرار نمی‌کردند. به‌دلیل اخلاص و نیت صادقانه شما بود که مردم با آنچه به آن‌ها عرضه کردید، ارتباط گرفتند.

رئیس رسانه ملی سپس ویژگی‌های برنامه‌های امسال صداوسیما در ماه بهار قرآن را برشمرد: از ویژگی‌های این برنامه‌ها آن بود که با اعتماد‌به‌نفس به دل اقیانوس معارف قرآنی زدید. برداشت من این بود که امسال در قاب برنامه‌های رمضان، معارف ما به مناسک ما غلبه داشت و عمق باور‌های قرآنی به خواندن آن. ویژگی دوم این بود که به عمق باور‌های دینی مردم اعتماد کردید و خودتان را جزئی از یک امت بزرگ دیدید.

وی افزود: دیگر ویژگی این برنامه‌ها وارد کردن نیرو‌های جوان و میدان دادن به آن‌ها بود که در کنار توجه و بهره‌مندی از پیشکسوتان و باتجربه‌ها اتفاق افتاد. بخش کودک و نوجوان هم در این میان پررنگ‌تر بود که تمام این تلاش‌ها جای سپاس و آرزومندی برای تداوم و تکامل دارد.

جبلی در پایان گفت: نقطه سقوط ما آنجایی است که احساس کنیم بهترین کار را انجام داده‌ایم. قطعاً نقایصی داشته‌ایم که باید در سال بعد جبران شود و در عین حال همچنان سراغ چهره‌های جدید برویم و ظرفیت برنامه‌سازی معارفی را بالا ببریم.

در این مراسم محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما، علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، محمدحسین کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، دکتر حسین قرائی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما و همچنین برخی برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران برنامه‌های رمضانی مثل دکتر وحید یامین‌پور، حامد شاکرنژاد، سید کاظم احمدزاده، عباس موزون، شهرام شکیبا، نجم‌الدین شریعتی و دیگر برنامه‌سازان برنامه‌های مختلف رمضانی حضور داشتند