دیدار هیات رئیسه دانشگاه با نمایندگان منتخب اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هیات رئیسه دانشگاه اصفهان با نمایندگان منتخب اصفهان در محل اندیشکده حکمرانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دیدار و در زمینه تحقق سیاست های راهبردی جامعه، بحث و گفتگو کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

هیات رئیسه دانشگاه اصفهان با نمایندگان منتخب اصفهان در محل اندیشکده حکمرانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دیدار و در زمینه تحقق سیاست های راهبردی جامعه، بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومیدانشگاه اصفهان، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار با بیان این که بزرگ ترین گروه مرجع تاثیرگذار اجتماعی، استادان دانشگاه هستند، تصریح کرد: انتخاب ۵ نماینده اصفهان از میان اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان، فرصت مغتنمی در افزایش کارآمدی نظام،سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

دکتر هرسیج در ادامه افزود: نمایندگان مجلس مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند، به ویژه نمایندگان شهر اصفهان که از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان هستند، در بخش های مختلف کمیسیون تخصصی، می توانند بسیار فعال و تاثیر گذار باشند.

ایشان با بیان نقش مهم و تاثیرگذار نمایندگان مجلس در رفع چالش های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه تصریح کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان که به عنوان نمایندگان منتخب مردم به مجلس راه پیدا کردند می توانند بازوی فکری و مشورتی بسیار تاثیرگذاری در کمیسیون تخصصی مجلس باشند.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان میزان مشارکت ۴۱ درصدی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ اظهار کرد: علی رغم فشارهای اجتماعی دشمنان نظام، به منظور کاهش مشارکت اجتماعی، مردم عزیز ایران با حمایت حداکثری خود، حماسه آفریدند.

وی تصریح کرد: وظیفه نمایندگان مجلس در مقابل این حماسه این است که با تلاش و کوشش خود، کارآمدی نظام را افزایش بدهند و تا انتخابات ریاست جمهوری که در دو سال آینده برگزار می شود، یه اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهند و  نسبت به رفع مشکلات اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.

دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: اندیشکده حکمرانی نیاز به پشتیبانی علمی برای حل مسئله دارد. این مهم ما را به سمتی برد که در دانشگاه یک حلقه میانی بین نظام سیاستگذاری و حکمرانی و جامعه علمی کشور شکل بگیرد. اگر در مجلس قرار است سیاستگذاری انجام شود نیازمند پشتوانه است. مرکز پژوهش های مجلس هم ظرفیت محدودی دارد. این همه مسئله که در مجلس به نمایندگان ارجاع می شود نمی شود همه را به مرکز موکول کرد. به همین خاطر ما در دانشگاه اندیشکده حکمرانی را شکل دادیم . بالاخره ظرفیت های خوبی در استان و دانشگاه اصفهان موجود است و باید به نحو مطلوب مورد استفاده قرار بگیرد. البته مدت کوتاهی است که اندیشکده در دانشگاه اصفهان راه اندازی شده و هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است . دکتر طغیانی همچنین از همکاری و همفکری رئیس دانشگاه اصفهان و سایر اعضای هیات رئیسه، در راه اندازی اندیشکده حکمرانی در دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

ایشان در ادامه افزود: در اندیشکده حکمرانی، نگاه ما فقط به دانشگاه اصفهان نیست و ما می خواهیم این جا مرجع علمی استان شود.

وی تصریح کرد: مسئله ما توسعه و پیشرفت کشور است. به همان میزان که مسائل حل شود، کشور به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می کند.

دکتر یزدیان دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از اعتماد اقشار جامعه و به ویژه دانشگاهیان اظهار کرد: خوشبختانه جوانه های امید در دل مردم روئیده و به این نتیجه رسیده اند که می توان کارهای خوبی انجام داد. اعتماد به دانشگاهیان و به علم و عالم در جامعه گسترش پیدا  کرده و به نظر می آید که نقطه روشنی پدیدار شده که مردم انتظار کار کارشناسی از ما دارند. ان شالله بتوانیم در این دوره با استفاده از ظرفیت دانشگاه مسائل کشور را یکی یکی روی میز دانشگاه ها آورده و حل کنیم. در مورد بحث اندیشکده ، بر این باورم که نیاز ما به اندیشکده ها بسیار حائز اهمیت است و اعضای این اندیشکده ها می توانند، بازوی مشورتی و فکری نظام در تصمیم گیری ها باشند و ما با ارائه یک الگوی موفق این مهم را در سطح کشور گسترش بدهیم.

دکتر بخشی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: جامعه به دانشگاه اعتماد کرده است و ما باید پاسخگوی اعتماد مردم باشیم. با توجه به این مهم که اصلی ترین مسئله کشور مشکلات اقتصادی است، از بین ۵ نماینده منتخب اصفهان ، دو نفر عضو هیات علمی گروه اقتصاد هستند که امیدواریم از این ظرفیت به نحو مطلوب و به نفع مردم استفاده شود. 

دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر نقش آفرینی ویژه دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: دانشگاه اصفهان علاوه بر نقش علمی خود، نقش ممتازی در عرصه تقیین هم پیدا کرده است، به همین خاطر دست نیاز به عزیزان دانشگاه دراز می کنیم که کمک کنند تا ارتباط وسیع تری با مردم داشته باشیم.

دکتر هادی امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز اظهار کرد: نتیجه انتخابات حاکی از این است که انتظار مردم از قشر دانشگاهی افزایش یافته است. وی افزود: اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان که توسط دکتر طغیانی راه اندازی شده است، از امروز درب آن به روی نمایندگان منتخب مردم اصفهان باز است. پیشنهاد می شود برنامه های نظارتی را در این اندیشکده برگزار کنید زیرا بسیاری از مسائل را می توان در دانشگاه به میز گرد تبدیل کرد و راه حل های علمی برای آن ارائه داد.

ایشان در ادامه تصریح کرد: پروژه های بسیار زیادی در نظام مسائل استان داریم که بحث ماموریت گرایی دانشگاه به دانشگاه اصفهان واگذار شده است. دکتر امیری با بیان این که دانشگاه ها اتاق فکر نمایندگان هستند، اظهار کرد: امید است دانشگاه های استان در حوزه آموزش و پژوهش با ماموریت گرا شدن بار بزرگی از دوش شما بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین مستاجران نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز اظهار کرد: دانشگاه با نور علم و فضای خوب کنشگری اعضای هیات علمی و دانشجویان می تواند به نمایندگان مجلس کمک کند. ایشان در ادامه افزود: فرصت ها را غنیمت بشمارید و از همه ظرفیت های علمی به عنوان حلقه وصل به ظرفیت های شهری استفاده کنید و کارگروه های متعدد به فراخور در دانشگاه شکل بدهید.

دکتر محمد فرامرزی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز تصریح کرد: انسجام حکمرانی در آموزش عالی دچار مشکل است و بر تعداد مقررات و قوانینی که وضع می شود نظارت جدی وجود ندارد. وی در ادامه با بیان مشکلات فارغ التحصیلان بیکار تصریح کرد: اتصال فرصت شغلی و مجموعه علمی وجود ندارد و باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد. وی همچنین نظارت در تحقق هزینه های پژوهشی را مورد تاکید قرار داد.

دکتر اصلانی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان نیز در این نشست ، ضمن تبریک به نمایندگان منتخب مردم، خواستار تلاش نمایندگان برای حفظ حقوق اجتماعی و بازگشت اعتماد اجتماعی در جامعه شد و تصریح کرد: با توجه به اعتماد آحاد مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه به دانشکاهیان، امیدواریم نمایندگان منتخب پاسخگوی خوبی به اعتماد مردم باشند و برای رفع مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی کوشش نمایند.