۱۰ روستای جدید در کردستان به اینترنت پرسرعت متصل شد مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال ۱۰ روستای جدید در استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت (ADSL) قرار گرفت و تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری به ۵۸۳ مورد رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آزاد حکمت اظهار داشت: از ابتدای امسال […]

۱۰ روستای جدید در کردستان به اینترنت پرسرعت متصل شد

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال ۱۰ روستای جدید در استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت (ADSL) قرار گرفت و تعداد روستاهای بهره‌مند از این فناوری به ۵۸۳ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آزاد حکمت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ روستا هم از طریق ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه دارای اینترنت پرسرعت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال جاری هفت سایت تلفن همراه جدید در راستای تقویت پوشش نقاط شهری استان با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: امسال در ۱۶ نقطه استان نیز سایت تلفن همراه به تکنولوژی ۳G  و۴G ارتقا یافت و برای این کار، ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

حکمت افزود: با توجه به اینکه پوشش اینترنت همراه در نقاط شهری به طور کامل از تکنولوژی ۳G و ۴G و آنتن دهی تلفن همراه برابر برنامه توسعه پیش رفته و مشکل خاصی وجود نداشته، زیرساخت های موجود در نقاط شهری پاسخگوی نیازهای مخاطبین است.

وی تعداد مشترکان همراه اول را در استان ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۶۸ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت مخابرات در کردستان ۱۵۳ درصد است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان