رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان پایبندی رانندگان به اصول رانندگی تدافعی را راهکاری برای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ”محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: امروزه دربسیاری از کشورهای دنیا […]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان پایبندی رانندگان به اصول رانندگی تدافعی را راهکاری برای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ”محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: امروزه دربسیاری از کشورهای دنیا رانندگی در معابر و راه ها بصورت تدافعی است؛ یکی از اصول اساسی در رانندگی تدافعی رعایت فاصله مطمئنه با وسیله نقلیه جلویی به منظور جلوگیری از حوادث و تصادفات می باشد.

وی پایبندی رانندگان به اصول رانندگی تدافعی را راهکاری برای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی عنوان کرد و افزود: در رانندگی تدافعی فرد به گونه ای رانندگی می کند که هم خودش برای خودروهای دیگر حادثه ساز نشود و هم حواسش به همه جوانب بوده و مراقب است تا خودروهای دیگر با او تصادف نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سرعت و سبقت های غیر مجاز را نوعی رانندگی تهاجمی برشمرد و گفت: رعایت فاصله با وسیله نقلیه جلویی، حفظ حریم رانندگی بوده و یک رفتار شهروندگرایانه محسوب می شود چرا که نزدیک شدن بیش از حد به وسیله نقلیه جلویی، سبب ایجاد نگرانی و اضطراب در راننده شده و در مواجهه با خطر پیش رو احتمال زیادی وجود دارد که فرد نتواند پاسخ مناسب به آن بدهد از این رو همیشه فاصله مطمئنه را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کرده تا از بروز خطر و حادثه جلوگیری کنید.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با آگاهی از اصول رانندگی تدافعی نه تنها راننده بلکه سرنشینان خودرو نیز از خطر در امان بوده و حتی در صورت بروز حادثه می توانند شانس بیشتری برای زندگی داشته باشند.