رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن بیان کرد: در بخش کدکن ۵۱۳ هکتار باغ آلو وجود دارد و کار برداشت این محصول از نیمه‌ شهریور ماه شروع شده است و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباسیان رییس مرکز جهاد کشاورزی […]

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن بیان کرد: در بخش کدکن ۵۱۳ هکتار باغ آلو وجود دارد و کار برداشت این محصول از نیمه‌ شهریور ماه شروع شده است و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباسیان رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن در خبری اعلام کرد: باغداران منطقه کدکن این روز‌هاپیش بینی برداشت ۵ هزار تن آلو در کدکن مشغول برداشت آلو از باغ‌های خود هستند.
 عباسیان در ادامه این خبر اضافه کرد: در بخش کدکن ۵۱۳ هکتار باغ آلو وجود دارد که ۴۳۰ هکتار آن بارور و ۸۳ هکتار غیر بارور است و کار برداشت این محصول از نیمه‌ شهریور ماه شروع شده است و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.
رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن همچنین متذکر شد: از این میزان سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود امسال ۵۰۰۰ تن آلو به صورت تازه که با فراوری به حدود ۱۰۰۰ تن آلو به صورت خشک تبدیل می‌شود برداشت شود.
وی در ادامه اظهار کرد: وجود باغات فراوان آلو و آلوچه در بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه وجود دارد و باغات آلو ی این منطقه بیشتر در شهر کدکن و روستا‌های حاجی بیگی، اسفیز و بُرس واقع شده است و به دو صورت آفتابی و دودی فراوری می‌شود.
 رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با اشاره به محصول آلوچه در این منطقه یادآور شد در بخش کدکن ۱۲۳ هکتار آلوچه که شامل ۱۰۳ هکتار بارور و ۲۰ هکتار غیر بارور می‌شود کشت شده است.
 عباسیان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: در سال جاری به دلیل سرمازدگی بهاره ۵۰ درصد از تولید آلوچه دچار خسارت شد و حدود ۳۵۰ تن به صورت تازه از باغات آلوچه این منطقه برداشت شد.