قربانعلی مومنی با بیان اینکه نجف آباد جزو پیشگامان طلیعه اسلام بوده است اظهار داشت:این شهر توانسته یکی از پیشگامان شهادت باشد و با تقدیم دو هزار و پانصد شهید، شهیدستان ایران نام دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،قربانعلی نجفی در جمع اصحاب رسانه گفت: شورای ششم بعد از انتخابات و قبل از […]

قربانعلی مومنی با بیان اینکه نجف آباد جزو پیشگامان طلیعه اسلام بوده است اظهار داشت:این شهر توانسته یکی از پیشگامان شهادت باشد و با تقدیم دو هزار و پانصد شهید، شهیدستان ایران نام دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،قربانعلی نجفی در جمع اصحاب رسانه گفت: شورای ششم بعد از انتخابات و قبل از رسمیت یافتن جلسات خود را با اقشار مختلف شهرستان آغاز و از نظرات و راهکارها بهره‌مند شده تا از این طریق منشور مدونی برای مدیریت تنظیم کند.

وی افزود:اعضای شورا در ۶ روز هفته ملاقات مردمی دارند و به مساجد می‌روند تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و پای درد دل مردم بنشینند.

مومنی در ادامه با اشاره به میزان بودجه در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: میزان بودجه در سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان بوده که وصول شده است و برای سال آینده افزایش ۵۵ درصدی خواهد داشت و میزان بودجه در سال ۱۴۰۱ به ۵۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

رییس شورای شهر نجف آباد در ادامه به ویژگی های بودجه در سال جدید پرداخت ‌و اظهار داشت: اولین ویژگی بودجه شفافیت و تقسیم بندی بودجه برای اتمام پروژه‌ها است.

مومنی افزود: حذف بودجه غیر نقدی یکی از اتفاقات مهم در بودجه ۱۴۰۱ است وتفویذ اختیار به حداقل رسیده است.
وی ادامه داد: آلایندگی در مناطق و نیازهای اساسی مناطق از جمله آسفالت و جدول‌گذاری و معابر نیز در نظر گرفته شده و فروش زمین در بودجه به حداقل رسیده است.

در ادامه این نشست عبدالرسول امامی،شهر دار نجف آباد نیزبا اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهر نجف آباد اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری نجف آباد شهر علم ایمان و ایثار است و دارای سهم به سزایی در بوجود آمدن انقلاب و استمرار آن بوده است.
وی افزود: این شهر ۲۵۰۰شهید دارد که هشتاد نفر آن ها از سرداران بودند و اینجا خانواده های متعدد چهار شهیدی و ۱۳خانواده سه شهیدی و ۲۲۰ خانواده دو شهیدی داریم و این شهر عالم پرور بوده است.

امامی ادامه داد: تنها استانی که دو لشکر زرهی دارد استان اصفهان است که یکی از این لشکر ها لشکر ۸ نجف اشرف می باشد که متعلق به این شهر است و این شهر شهدای مدافع حرم بسیاری دارد و گل سر سبد آنها شهید حججی است.

وی افزود: این شهر ۷۰۰ شهید دانش آموز دارد و فقط مدرسه شهید محمد منتظری ۲۲۳شهید دارد که به این مدرسه شهیدستان می گویند.
امامی همچنین از هفته ایثار مردم نجف آباد یاد کرد و گفت: پنجم اسفند ماه آغاز هفته ایثار مردم نجف آباد است که در آن ویژه برنامه های بسیاری در زمینه شهدا اجرا کردیم وبا افتتاح خانه ایثار محور فعالیت های مرتبط به شهادت و ایثار را در خانه ایثار قرار دادیم.
امامی همچنین به موضوع حمل و نقل عمومی اشاره کرد وگفت:
تعداد ۲۲ دستگاه فرسوده بازسازی شده و ۳۷ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه از مهمترین پروژه های این شهر یاد کرد و خاطر نشان کرد:تقاطع غیر هم سطح شهدای دانشجو که یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و آزادسازی و حذف معارض، جابجایی و انتقال خطوط برق، بوستان زندگی، احداث مجموعه باغ بهشت با زیربنای دوهزار متر مکعب در باغ بانوان، تکمیل بلوار کشاورز، احداث مجموعه پردیس سینمایی که اولین سینمای شهرستان است، لکه‌گیری و آسفالت، از جمله مهم‌ترین پروژه‌های نجف‌آباد بوده است.

شایان ذکر است در پایان این نشست نیز از برند باغ‌شهر صفوی رونمایی شد.
خبرنگار: الهام خانی