یکی از بزرگترین تخریب‌ها در حوزه میراث فرهنگی ایران که بی‌کفایتی و بی‌درایتی مدیران چنین فاجعه بزرگی را به وجود آورده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، این سنگ‌نگاره‌ها توسط چوپانان، رهگذران و حتی حاکمان کشیده شده‌اند، موضوعات‌شان مختلف است، اما بیشتر نقش شکار و یا حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کردند روی […]

یکی از بزرگترین تخریب‌ها در حوزه میراث فرهنگی ایران که بی‌کفایتی و بی‌درایتی مدیران چنین فاجعه بزرگی را به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، این سنگ‌نگاره‌ها توسط چوپانان، رهگذران و حتی حاکمان کشیده شده‌اند، موضوعات‌شان مختلف است، اما بیشتر نقش شکار و یا حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کردند روی این بوم‌های سیاه رنگ دیده می‌شوند

حذف هرکدام از این نقش‌ها حذف یک پیام باستانی است؛ پیام‌هایی که پیش از اختراع خط نقاشان با کشیدن روی این سنگ‌ها به یکدیگر منتقل می‌کردند. برای همین است که این نقش‌ها پر از نماد‌هایی هستند که در گذشته معنای زیادی داشتند.

زیر این بوم‌های سیاه، سنگ سیلیس پنهان است؛ معدن‌کاران برای آن‌که سنگ سیلیس را استخراج کنند، باید این بوم‌های باستانی را با پتک و لودر تخریب کنند.