رونمایی از تندیس شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و عالی در سیزدهمین دوره از یادواره شهدای روحانی کردستان مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری سیزدهمین دوره یادواره شهدای روحانی کردستان و رونمایی از تندیس شهیدان روحانی ماموستا شیخ السلام و عالی، با حضور سخنران کشوری در سنندج خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

رونمایی از تندیس شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و عالی در سیزدهمین دوره از یادواره شهدای روحانی کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری سیزدهمین دوره یادواره شهدای روحانی کردستان و رونمایی از تندیس شهیدان روحانی ماموستا شیخ السلام و عالی، با حضور سخنران کشوری در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام سعید عسکری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در سنندج که با محوریت یادواره شهدای روحانی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدای روحانی تا قبل از سال ۹۹ تنها با محوریت دو شهید گرانقدر، شهید شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی برگزار می‌شد که با توجه به اینکه ۱۱ شهید روحانی کردستان از شهدای رمضان هستند تصمیم گرفتیم یادواره امسال را با یک نوآوری محدود برای تمامی شهدای روحانی استان برگزار کنیم.

وی افزود: ستاد برگزاری یادواره شهدای رمضان در استان تشکیل شده و فردا چهارشنبه راس ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود که به احتمال زیاد پیام رییس جمهور نیز قرائت خواهد شد.

عسکری افزود: در سیزدهمین دوره از یادواره شهدای روحانی کردستان از تندیس شهیدان «شیخ‌الاسلام» و« برهان عالی» رونمایی خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: امسال شاهد تشییع باشکوه پیکر یکی از شهدای استان که به دست اسرائیل کودک‌کش به شهادت رسید، بودیم که یاد این شهید والامقام در این یادواره گرامی داشته خواهد شد. همچنین برگزاری نشست ۸۰ نفر از ائمه شاخص و اعضای شوراهای افتا و مدرسین افتای استان با حضور مسئولان کشوری یکی از برنامه‌های جنبی این یادواره می باشد.

وی با اشاره به اینکه شهدای روحانی نقش بسزایی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و هدایت جامعه به سمت اسلام ناب محمدی داشته‌اند، افزود: ویژگی رفتاری و منش شهدا ما را به این مسئله می‌رساند که ریشه شهادت آنها به یک سرمنشا ختم می‌شود که مبارزه با استکبار جهانی است، اذعان کرد: دلیل اصلی شهادت این عزیزان تاثیرگذاری آنان در بین جامعه بوده چرا که دشمن همواره به سراغ کسانی می‌رود که در جامعه تاثیرگذار هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در بین شهدای رمضان کردستان، شهید ماموستا معاضی هم وجود دارد که بعد از ۱۷ ماه وقتی که خواستند طبق وصیتش، پیکرش را در زادگاهش دفن کنند، جسدش همچنان سالم بود.