به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی افتتاح آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان کردستان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مهمانی خدا اظهار داشت: در ابتدای سال و در ماه مبارک رمضان خدمت به مردم افتخاری […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی افتتاح آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان کردستان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مهمانی خدا اظهار داشت: در ابتدای سال و در ماه مبارک رمضان خدمت به مردم افتخاری است که نسیب مسوولین شده است.

وی افزود: بنا بر تاکید و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی برای امنیت،آسایش و رفاه مردم همه دستگاه های اجرایی در کشور موظف هستند در حیطه مسوولیت و کاری خود خدمات شایسته ای را به مردم ارایه دهند.

سردار حسینی گفت: سپاه هم بنابر تاکیدات فرمایشات فرمانده کل قوا و سلسله مراتب هر آنچه که در توان دارد در ظرفیت های که در سپاه موجود است را در موضوعات مختلف برای خدمت به مردم به کار میگیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: در نقاط مختلف استان تلاش های زیادی برای مردم صورت می گیرد که یکی از آنها بحث امنیت است که در این حوزه فعالیت وسیعی صورت گرفته است که این آرامش ماحصل تلاش همه دستگاه ها است.

سردار حسینی گفت: سپاه در موضوعات مختلف توفیق خدمت رسانی به مردم را داشته است که از این جمله مبارزه همه جانبه با ویروس منحوس کرونا بوده است که هم در بخش بهداشت وهم در بخش آموزش و کمک به دانشگاه علوم پزشکی و نهایتا واکسیناسیون اقدامات ارزنده ای را در جهت خدمت به مردم به سرانجام رسانده است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر به بحث کمک های مومنانه در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) اشاره و خاطر نشان کرد: در این روز رزمایشی را در جهت کمک به محرومین جامعه در پیش رو خواهیم داشت و این رزمایشات همچنان ادامه خواهد داشت چرا که به مردم قول داده ایم که تا پایان ریشه کنی این بیماری در کنار مردم و در جهت خدمت رسانی به آنها باشیم.

وی عنوان داشت: سپاه استان تا به امروز در بخش های مختلف مانند محرومیت زادیی، سازندگی، آب رسانی ،احداث مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات زیادی را انجام داده ایم و امروز هم با برنامه ریزی های که در کل کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام گرفته است بنابر این امر است که در ۶ عرصه اقدامات برجسته ای در روستا ها صورت گیرد که یکی از این عرصه ها بخش بسیج آبرسانی، منابع طبیعی و آبخیز داری و آموزش و بهداشت در روستا ها است و موضوع دیگر بسیج آبرسانی است که در کل کشور این طرح شروع و در روستا های که با تنش کم آبی مواجه هستند به صورت مشترک با سازمان آب خدماتی را شروع و در خدمت مردم به بهره برداری برسانیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در به بهره برداری رسیدن اینچنین طرح های طبیعتا نیاز به همکاری و حمایت دستگاه ها و مدیران استان است که در این امر با جلسه ای که در خدمت استاندار استان و سایر مسوولین برگزار شد قول های مساعدی برای به سرانجام رساندن این پروژه انجام گرفت.

سردار حسینی در ادامه عنوان داشت : این کار جزو کارهای جهادی است و باید با استفاده از فکر جهادی از مسایل اداری کنار کشید تا بتوانیم این طرح را که امروز در دو روستای حاشیه مریوان آغاز شد را به سرانجام برسانیم.

وی بیان داشت : این طرح در استان و با قرارداد آبرسانی آب شرب روستاهای که با تنش آبی مواجه هستند شامل بر ۱۶۹ روستا در کل استان جزو این پروژه هستند که ۴۷ روستا به صورت تک روستایی و ۱۲۷ روستا به صورت مجتمع که ۷ مجتمع به ۱۲۲ روستا آب رسانی خواهد شد که اعتبار پیش بینی شده برای انجام این پروژه ۵۲۷ میلیارد تومان است و مدت قرارداد این پروژه ۳۰ ماه پیش بینی شده است که ما در تلاش هستیم تا در فرصت زمانی کوتاه تر این پروژه ها به بهرهبرداری برسد.

سردار حسینی گفت: در راستای این پروژه ها ۷۶۷کیلومتر لوله گذاری انجام خواهد شد که ۵۰۵ کیلومتر خط انتقال و ۲۶۴ کیلو متر شبکه توزیع است و احداث ۹۲ مخزن با ظرفیت ۱۳۴۱۰ متر مکعب و احداث ۵۸ باب ایستگاه پمپاژ و احداث ۹۳ باب اتاق فرمان و حفر ۲۶ حلقه چاه و نهایتا بهسازی ۳۵ دهنه چاه در راستای انجام این پروژه است که قبلا در آبفای استان با طرح نقشه انجام گرفته است که در دولت مردمی و انقلابی برای خدمت بیشتر به مردم به بهره برداری می رسد.

وی در پایان به جمعیتی که در این طرح از آب آشامیدنی شرب سالم بهره خواهند برد اشاره و خاطر نشان کرد: ۶۶ هزار و ۷۷۷ نفر در ۱۶۹ روستا از اجرای این پروژه بهره خواهند برد که امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه ها و جهادی وار و با استفاده و الگو گیری از روح معنوی شهدا این پروژه را به نتیجه و خدمتی در خور شان ملت کشور و در قالب کوچکتر مردمان استان کردستان داشته باشیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان